تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمایت دولت از کشت کلزا در دزفول
کشت کلزا در سطح چهار هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده که چهار هزار هکتار به کشت آبی و 500 هکتار به کشت دیم اختصاص یافته است
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به رتبه نخست این شهرستان در تولید محصول کلزا در کشور گفت:کشت این محصول با ارائه تسهیلات حمایتی از سوی دولت در دزفول آغاز شده است.

علی کرمی روز چهارشنبه افزود:کشت کلزا در سطح چهار هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده که چهار هزار هکتار به کشت آبی و 500 هکتار به کشت دیم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت آبی محصول کلزا در دزفول آغاز شده است گفت:با توجه به اهمیت کشت دانه های روغنی و حرکت به سمت خودکفایی تولید روغن،کشت کلزا بعنوان یکی از برنامه های محوری و استراتژیک در دستور سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و شهرستانهای تابعه قرار گرفته است.

وی گفت:با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از کشت دانه های روغنی تمهیدات و تسهیلات ویژه ای در سال زراعی 96-95 برای کشت کلزا در نظر گرفته شده که شامل بیمه فراگیر و رایگان کشت کلزا ،تامین مقداری از نهاده های کشاورزی از جمله سمم علف کش به صورت یارانه ای و تسهیلات بانکی با بهره نسبتا پائین می باشند.

کرمی اظهار کرد:برنامه ریزی مدونی نیز برای خرید محصول کلزای کشاورزان صورت گرفته و محصول تولیدی بصورت تضمینی با قیمت هر کیلوگرم 27هزار و 830 ریال از کشاورزان خریداری می شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از کشاورزان خواست جهت بهره مندی از تسهیلات یادشده و اثر بخشی آن در تناوب زراعی و تولید محصول بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

شهرستان دزفول رتبه نخست کشور را در تولید محصول کلزا دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار