تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۱۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
تاسیس داروخانه‌های طب سنتی داروخانه ها را ورشکسته می‌کند
راه اندازی داروخانه های طب سنتی باعث ورشکستگی داروخانه ها می شود و اعتراض داروسازان را به همراه خواهد داشت
یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: راه اندازی داروخانه های طب سنتی باعث ورشکستگی داروخانه ها می شود و اعتراض داروسازان را به همراه خواهد داشت.

همایون یوسفی بیان کرد: طب سنتی خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد اما قرار بر این نبود که طب سنتی وارد بازار شود و به داروخانه های طب سنتی تبدیل شوند.

وی افزود: چرخه اقتصادی داروخانه ها مشکل دارد و با اضافه شدن داروخانه های سنتی داروخانه ها با مشکل روبه رو می شوند و حتی ممکن است که باعث تعطیلی داروخانه ها شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ایجاد داروخانه های سنتی با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه سازگار نیست.

یوسفی همچنین با اشاره به مشکلات بیمارستان ها در اهواز بیان کرد: در خصوص مشکلات بیمارستانی یک کمیته در سطح وزارتخانه با هماهنگی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است که این کمیته تنها مسائل خوزستان را پیگیری می کند و شاید این کمیته در سطح کشور وجود نداشته باشد و آنجا مصوبات خوبی در مورد فضای بیمارستانی و فرسوده بودن بیمارستان ها داشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام نمایندگان و وزیر بهداشت به مرحله اجرایی برسانیم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه و باوی در مورد مشکلات آب آشامیدنی و فاضلاب اهواز افزود: مشکلات آب آشامیدنی بحثی است که خارج کمیسیون بهداشت و درمان است و زیر نظر وزارت نیرو است.

یوسفی گفت: البته به دنبال این هستیم که مشکلات کیفیت آب اهواز حل شود.

وی اظهار کرد: بحث مشکلات فاضلاب را در اکثر نقاط کشور داریم و بخش های زیادی از جامعه شهری کشور مشکلات فاضلاب دارند.

یوسفی عنوان کرد: باید به دنبال ایجاد شبکه های مناسب آبی و فاضلاب و سرمایه گذار باشیم و با کمک استانداری به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

این نماینده مجلس گفت:در بیشتر نقاط کشور مشکلات شبکه فاضلاب وجود دارد و در اغلب شبکه های فاضلاب کشور فرسودگی هست.

وی همچنین در مورد اخباری که مربوط به ابتلای چند نفر در اهواز به بیماری هپاتیت ب به علت آشامیدن آب آلوده منتشر شد افزود: در اطلاع رسانی باید دقت نمود به ویژه در انتشار اخبار حوزه سلامت باید نهایت دقت را داشت و با سند و دلیل اطلاعات را جمع آوری و انتشار داد.

وی درادامه اضافه کرد: به نوع اطلاع رسانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعتراض دارم ، این دانشگاه در اطلاع رسانی برخی موارد از جمله تنگی نفس باید با دلیل و منبع علمی صحبت کند و نیاز است در بسیاری از مواردی که از سوی این دانشگاه منتشر می شود تحقیقات لازم انجام شود.

یوسفی افزود: آماری که از سوی دانشگاه منتشر می شود به ویژه در مورد تنگی نفس باید موثق باشد.

وی اظهار کرد: باید در نوع اطلاع رسانی دقت شود انتقال بیماری هپاتیت از نوع آ از طریق آب و غذا است اما نمی توان اثبات کرد که ابتلا به بیماری هپاتیت از راه آب آشامیدنی باشد.

یوسفی گفت: باید در اطلاع رسانی دقت شود چرا که این نوع اطلاع رسانی باعث تشویش اذهان مردم خواهد شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون همچنین به ابتلا برخی شهروندان به تنگی نفس بر اثر باران اسیدی اشاره کرد و افزود: باهر تغییر فصلی در هر نقطه دنیا افرادی که زمینه آسم و آلرژی دارند دچار مشکل می شوند و نمی توان اثبات کرد این مشکلات نتفسی توسط باران اسیدی است.

یوسفی بیان کرد: این بحث کاملا غیرعلمی و بر خلاف مسائل امنیتی کشور است.

وی اظهار کرد: اگر بخواهم بگوییم که منشاء این مشکلات باران است باید بررسی علمی کنیم و چند ماه این بررسی طول می کشد که منبع آن مشخص شود.

یوسفی عنوان کرد: اطلاع رسانی که دانشگاه علوم پزشکی در سال های اخیر کرده کار کاملا غیرعلمی بوده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
یعنی مردم فقیر و بیچاره و بیکار حق ندارن از طب سنتی استفاده کنن ، حقوق شهروندی فرد در تشخیص استفاده از دارو سنتی منع شده ، بخدا دارم دیوانه میشم ، حق اعتراض دزدیدن آب کارون رو نداریم اطلاعات میاد میبرمون ، حق اعتراض به جنگ یمن رو نداریم ، حق اعتراض به معیشت رو نداریم ، دلار قبل تحریم 900بود الان تحریم برداشتن حق گفتن برگشت قیمت دلار به قبل از تحریم رو نداریم ، حق مردن بوسیله داروهای سنتی هم نداریم ؟
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
ان شاالله که ورشکست کند.همه داروها شیمیایی هستند و در دراز مدت اثر شیمیاییشونو میزان.بخدا وقتی سرما میخورم درجا شروع به خوردن لیمو سیرین و نارنگی میکنم روزانه شاید ۱۰-۱۵ عدد میزنم. ناشتا اول آبلیمو نمک غرغره میکنم پشت بندشم آبلیمو عسل میزنم .صبحانه داغ... سوپ مرغ میزنم حداقل ۷-۸بار در روز تو دوروز هم خوب میشم بدون اینکه یه قرص بخورم.والا.خود دانی
:
:
:
آخرین اخبار