تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:
تهیه طرح عملیاتی اطلاعاتی برای ایجاد امنیت زوار در مرزهای خوزستان
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از تهیه طرح عملیاتی ـ اطلاعاتی برای ایجاد امنیت زوار در مرزهای خوزستان خبر داد
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از تهیه طرح عملیاتی ـ اطلاعاتی برای ایجاد امنیت زوار در مرزهای خوزستان خبر داد.

سردار محمدرضا اسحاقی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد:سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ... یک طرح عملیاتی - اطلاعاتی را نیز تهیه کردند. موضوع آموزش نحوه خروج از مرز و همچنین نکاتی که باید در عراق رعایت شود را به اصحاب رسانه اطلاع رسانی کرده و به حج و زیارت نیز اعلام شده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی مواکب، موضوع تردد و حمل بار برای آنها، پارکینگ ۵۰ هزار دستگاهی در شلمچه و چذابه که فاز یک آن بیش از ۵۰ هکتار است آماده شده در شلمچه و پیشرفت ۸۰ درصدی را در چذابه شاهد هستیم.

سردار اسحاقی گفت: سپاه و جهاد نصر برای تأمین زمین و ساخت پارکینگ همکاری دارند. راه و شهرسازی باید تمام این ۵۰ هکتار را کوپال ریزی کند.

وی ادامه داد: موضوع نصب گارد ریل و قطع رابطه قدیم با پارکینگ در چذابه از جمله مشکلات اعلام شده به راه و شهرسازی استان است. آموزش راننده های درون استانی عمومی و سواری که پایانه ها و راهنمایی و رانندگی همکاری می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اضافه کرد: ایمن سازی و نصب علائم هشداردهنده مرزی به ویژه در شهرستان حمیدیه در دستور کار راه و شهرسازی است.

وی بیان کرد: پیش بینی مسیر خروج برای کامیون ها، بررسی مسائل امنیتی داخل و خارج از مرز و داخل کشور عراق، جلوگیری از تردد در مناطق ممنوعه و خلأهای مرزی، تسریع و ساماندهی تردد مسافران و اتباع خارجه، کنترل تردد ورود خودرو با کارت یا مجوز به پایانه و جلوگیری از خودروهای بدون مجوز، پیگیری استقرار و استفاده از دستگاه «ایکس. ری» برای خودروها و جسمانی زائران، آنالیز استانی و شهرستانی خروج زائران از مرز، اطلاع رسانی و جلوگیری از شایعه تردد با کارت ملی، پیگیری استقرار حراست یا گارد گمرک، برنامه ریزی به منظور مشکلات بازرسی چمدان و بار به صورت سنتی، استقرار نیروهای خنثی سازی، پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت تردد موتورهای سه چرخه در مرز، کنترل فنی اتوبوس های حامل زائران، تأمین بسیج خواهران برای کنترل بانوان در مرز، جلوگیری از تردد زائران بدون گذرنامه و یا با استفاده از گذرنامه غیر یا مخدوش، بالابردن ضریب امنیت مناطق حساس از جمله مواردی ست که نیروی انتظامی در تردد زائران حسینی به کربلا از مرزهای خوزستان پیگیری می کند.

سردار اسحاقی در پایان عنوان کرد: همچنین موضوع تعطیلی پایانه های مرزی برای تردد کالا به مدت ۱۵ روز را نیز در دستور کار داریم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار