تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با موافقت نمایندگان؛
کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تصویب شد
نمایندگان مردم در خانه ملت، کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را تصویب کردند
نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات اصلاح قانون نحوه جلوگیری از  آلودگی هوا با 128 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی محمد شاعری درجریان بررسی تصویب کلیات لایحه «اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا»، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را قرائت کرد و گفت: لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به شماره چاپ 94 و طرح کاهش آلودگی هوای کشور به شماره چاپ 62 که به این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع گردیده بوددر جلسات متعدد کارگروه و کمیسیون و با حضور نمایندگان محترم دولت و کارشناسان مرکز پژوهشها مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. با توجه به تشابه مفاد این لایحه با طرح فوق الاشاره و در اجرای تبصره 1 ماده 147 قانون آیین نامه داخلی و بهدلیل سنخیت موضوع لایحه و طرح، این دو در یکدیگر ادغام و در نهایت در جلسه روز دوشنبه مورخ 8/6/1395 کمیسیون با اصلاحاتی در عنوان و متن به شرح پیوست به تصویب رسید. اینک گزارش آن در اجرای ماده 147 قانون آیین نامه داخلی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می گردد. ضمناً گزارش کمیسیون های فرعی اقتصادی، انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات، شوراها و امور داخلی کشور، عموران و قضائی و حقوقی تا این تاریخ واصل نشده است.

شاعری با بیان اینکه علت اصلی آلودگی هوا منابع ثابت و متغیر است افزود: این منابع شامل موتورسیکلت، خودروها، واحدهای تجاری و صنعتی می شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا، گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلاینده‌های طبیعی 23 استان کشور را دربرگرفته است، ادامه داد: این آلودگی‌ها منشاء طبیعی داشته و از کشورهای همسایه به داخل انتقال می یابدو برخی که منشاء داخلی دارند ناشی از خشکی تالابها بوده است لذا برای کنترل منابع آلودگی باید از روش های علمی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ عنصری در جهان برای زیستن انسان به اندازه هوا حیاتی نیست بدون هوا بیش از چند ثانیه نمی توان زنده ماند بنابراین باید حق مردم را جدی گرفت که امیدواریم در مجلس دهم گامی اساسی در جهت توسعه پایدار برداشته شود.  
:
:
:
آخرین اخبار