تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داعش 40 موصلی را اعدام کرد
تکفیری داعش با فریب اهالی موصل و با به تن کردن لباس نیروهای نظامی عراق 40 غیرنظامی را اعدام کرد
به گزارش ایرنا به نوشته پایگاه خبری عراقی المعلومه، عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته (سه شنبه) با به تن کردن لباس نظامیان عراقی و فریب اهالی موصل 40 نفر از آنها را به اتهام همکاری با نیروهای عراقی در 'حمام العیل' اعدام کردند.

بر اساس این گزارش، عناصر داعش در روستاهای تحت اشغال خود در جنوب موصل با فریب مردم سعی کردند کسانی را که با نیروهای ارتش عراق همکاری می کنند، شناسایی کنند.

یک منبع محلی گزارش داد که عناصر داعش سوار بر خودروهایی که پرچم عراق را به همراه و لباس نظامیان عراقی را به تن داشتند در روستاها گشت می زدند تا افرادی را که با نیروهای عراقی همکاری می کنند، به دام بیاندازند.

نیروهای مشترک عراق در جریان عملیات دو روز گذشته خود با هدف آزاد سازی شهر موصل آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق،25 روستا را در اطراف این شهر آزاد کردند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد روز دوشنبه خبر آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.

نبرد برای آزادی استان 'نینوا' و بازپس گیری مرکز آن شهر تاریخی موصل در 465 کیلومتری شمال بغداد، از دست داعش، با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده ارتش عراق، پیشمرگ کرد و نیروهای مردمی از چندین محور در بامداد روز دوشنبه آغاز شده است.

در این عملیات، نیروهای امنیتی شامل ارتش، 'الحشدالشعبی'، پیشمرگ کرد، 'پلیس اتحادیه' و نیز نیروهای عشایری و محلی و یگان هایی مانند نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق حضور دارند.

نیروهای مشترک 'پیشمرگ کرد' و ارتش عراق از سمت 'خازر' (37 کیلومتری شمال شرق موصل) پیشروی خود را آغاز کرده و در مرحله اول، این نیروها به حومه 'بعشیقه' در شمال موصل رسیدند.
:
:
:
آخرین اخبار