تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیگار کشیدن در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها ممنوع شد
شیوه نامه دانشگاه عاری از دخانیات تصویب و از این پس کشیدن سیگار در محیط های دانشگاهی و خوابگاه ها ممنوع است
مدیر کل مرکز سلامت روان دانشگاه ها گفت: شیوه نامه دانشگاه عاری از دخانیات تصویب و از این پس کشیدن سیگار در محیط های دانشگاهی و خوابگاه ها ممنوع است.
 
حمید یعقوبی مدیر کل مرکز سلامت روان دانشگاه ها  از ایجاد شیوه نامه دانشگاه عاری از دخانیات در تمامی دانشگاه ها خبر داد وگفت:با انجام این شیوه نامه در نظر داریم که که دانشجویان اساتید و کارکنان به سمت دخانیات نروند.

وی افزود: طرح عاری از دخانیات در تمامی محیط ها و قسمت های دانشگاه ها اجرا می شود.

مدیر کل مرکز سلامت روان دانشگاه های وزارت علوم  در ادامه اظهار داشت: در سال های گذشته  آیین نامه مشخصی برای مقابل با سیگار در دانشگاه ها نداشتیم و اگر هم طرحی اجرا می شد از طرف وزارت بهداشت بود اما امسال خودمان دست به کار شدیم تا با ترویج فرهنگ بتوانیم دانشگاه های عاری از دخانیات در سراسر کشور داشته باشیم.

مدیر کل مرکز سلامت روان دانشگاه ها تاکید کرد: در محیط کلاس،راهروها، اماکن اداری و خوابگاه ها استعمال دخانیات از سوی اساتید و دانشجویان ممنوع است.

یعقوبی تصریح کرد:در نظر داریم برای داشتن محیط سالم  انشگاهی با دانشجویان متخلف برخورد نشود و صرفا بر اساس فعالیت های فرهنگی و با تذکرات و نصب شیوه نامه دانشگاه عاری از دخانیات بر سر در های دانشگاه باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:انجام این فعالیت ها با مشارکت خود دانشگاهیان صورت می گیرد. و اگر دانشجویی بخواهد سیگار خود را ترک کند دانشگاه شرایط مناسب را در اختیار این دانشجویان قرار می دهد که به صورت رایگان با رفتن به پیش روانشناسان مرکز مشاوران دانشگاه  بتوانند سیگار خود را ترک کنند.
مرجع / میزان
:
:
:
آخرین اخبار