تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان:
کشاورزان هندیجان برای تهیه بذر گندم سردرگم هستند
باوجود رسیدن فصل کاشت در هندیجان بذر گندم برای کاشت وجود ندارد و کشاورزان در فصل کشاورزی سردرگم شده‌اند
رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: باوجود رسیدن فصل کاشت در هندیجان بذر گندم برای کاشت وجود ندارد و کشاورزان در فصل کشاورزی سردرگم شده‌اند.

فتح‌الله الهیاری اظهارداشت: ازآنجایی‌که امید مردم شهرستان هندیجان و همه روستاهای تابعه به تنها راه معاش این منطقه یعنی کشاورزی است، متأسفانه شاهد هستیم در فصل زراعت بذر گندم برای کاشت موجود نیست.

وی افزود: نبود مدیریت صحیح در تهیه، حمل و توزیع بذر گندم در شهرستان هندیجان، کشاورزان را دچار چالشی جدید کرده و نارضایتی‌های گسترده‌ای را بروز داده است و ما همچنان امیدواریم مسئولان ذیربط برای ساماندهی وضعیت بذر گندم اقدامات مؤثری را انجام دهند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: کشاورزان با آغاز فصل پاییز خود را آماده کشت محصول استراتژیک گندم می‌کنند تا به کشور و جامعه کمک کنند در این محصول فوق‌العاده مهم خودکفا شود اما مسئولان توجهی به درخواست کشاورزان ندارند.

وی گفت: کشاورزان باید مشغول شخم زدن و آماده کردن زمین برای کشت باشند اما تمام‌وقت خود را برای تهیه بذر گندم در صف تعاونی هدر می‌دهند و تاکنون به نتیجه خاصی منتهی نشده و بذر گندمی دریافت نکرده‌اند.

الهیاری عنوان کرد: انبارهای تعاونی، خالی از بذر گندم است تا جایی که بعضی از کشاورزان مجبور به پس گرفتن وجوهات واریزی خود از حساب تعاونی شده‌اند؛ و این امر باعث شده که کشاورزان باتحمل هزینه‌های اضافی اقدام به خرید گندم اقدام کنند.

وی افزود: کشاورزان هندیجان به‌ناچار و در عین بی‌توجهی متولیان امر از شهرهای اطراف بذر خود را تأمین می‌کنند و در این‌ بین ردپای دلالان بسیاری پیداشده، واسطه‌های سودجو سود زیادی به جیب زده و سبب افزایش هزینه‌های تولید کشاورز هندیجانی شده‌اند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: با ورود دلالان به فروش بذر گندم متأسفانه بذر نامرغوب و اصلاح‌نشده در هندیجان و شهرهای هم‌جوار پیداشده که می‌طلبد مسئولان در تهیه و توزیع بذر مناسب شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: باید برای رفع گرفتاری و نارضایتی کشاورزان هندیجان مسئولان جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی و دیگر متولیان امر همت و کوشش لازم را صورت دهند تا فرصت باقی‌مانده این مردم محروم و مظلوم از بین نرود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نشون
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
مگر نماینده مجلس را هندیجانی ها بالا نکشیدن په چرا الان کاری براشون انجان نمی دهد این حداقل کاری هست که می تواند انجام دهد که کار ها طبق روال قبل انجام گیرد بهترش را نخواستیم
:
:
:
آخرین اخبار