تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناامیدی مردم خرمشهر از رفع مشکل فاضلاب شهر
سرریز فاضلاب و شکستگی پی در پی لوله های آب شرب در خیابان های خرمشهر، نارضایتی شهروندان و گلایه آنان را به همراه داشته است
شهروندان خرمشهری از سرریز شدن فاضلاب در برخی خیابان ها و مناطق شهر و آبگرفتکی معابر گلایه دارند.

یکی از شهروندان منطقه صد دستگاه در این خصوص گفت:با گذشت 28 سال از پایان جنگ تحمیلی و آغاز بازسازی مناطق جنگزده خرمشهر، شهروندان خرمشهری همچنان با مشکل آبگرفتگی معابر و سرزیر شدن فاضلاب دست و پنجه نرم می کنند.

یاسر دریس اظهار داشت:با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و سرریز شدن فاضلاب در کوچه و خیابان های منطقه صددستگاه تردد اهالی به خصوص دانش آموزان با مشکل فراوان مواجه می شود.

مهدی ناصری تبار از ساکنان منطقه 120 هکتاری خرمشهر نیز با گلایه از سرریز فاضلاب در این منطقه، گفت:علاوه بر سرریز فاضلاب در خیابان های منطقه، شکستگی لوله های آب در یک زمین متروکه باعث تجمع آب، رشد نیزارها و تجمع حیوانات موذی شده است.

وی با بیان اینکه بارها به اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر مراجعه کرده ولی تاکنون پاسخی نگرفته ام، گفت:محل شکستگی لوله آب منطقه پادگان دژ جنب مدرسه استثنایی، در این منطقه تردد اهالی و دانش آموزان را مختل کرده است.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری خیابان میلانیان نیز در این خصوص گفت:حدود یک هفته از شکستگی لوله آب شرب این خیابان می گذرد اما تاکنون با وجود اطلاع رسانی به اداره امور آبفای خرمشهر، آب در حال هدر روی است.

عبدالامیر مطوری گفت:تردد دانش آموزان در این منطقه مختل شده ولی تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل نشده است.

یکی از اهالی منطقه عباره با بیان اینکه مشام شهروندان از بوی تعفن پر شده و از رسیدگی مسئولان شهری ناامید شده ایم، گفت:بارها مسئولان شهری به این منطقه سرکشی می کنند ولی از رفع مشکلات فاضلاب خبری نیست.

محمد بچاری، رشد نیزارهای ناشی از سرریز فاضلاب و تجمع حیوانان موذی و زباله را از مشکلات منطقه عباره عنوان کرد و گفت:مردم خرمشهر پس از سال ها تحمل رنج و سختی های ناشی از جنگ، سزاوار نیست که از وجود محیطی سالم و امکانات رفاهی محروم باشند.

وی ادامه داد: دانش آموزان منطقه عباره در زمستان به سختی در این منطقه به مدرسه می روند و برای تردد از خیابان باید چکمه بپوشند.

بچاری گفت: فرزندان ما از بازی در کوچه و خیابان محرومند و بچه هایی که در خیابان بازی می کنند اکثرا دچار بیماری های پوستی شده اند.

مریم احمدزاده ساکن خیابان ناصرخسرو می گوید:مشکل فاضلاب خیابان ناصر خسرو تاکنون حل نشده و تردد اهالی این خیابان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بوی تعفن مردم این خیابان را آزار می دهد، گفت: لایروبی نشدن مجاری فاضلاب در این خیابان با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی، آب گرفتگی معابر را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مسئولان اداره آب و فاضلاب برای رفع مشکلات فاضلاب قبل از شروع بارندگی چاره اندیشی کنند.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری ساکن کوی معین نیز می گوید:شبکه دفع فاضلاب منطقه معین قدیمی بوده و فاضلاب در بیشتر خیابان ها سرریز شده و بوی تعفن فضای محیط را آلوده کرده است.

فاضل زهیری افزود:بیشتر خیابان های کوی معین با مشکل فاضلاب رو بروست و هنگام بارندگی فاضلاب به خانه های مردم سرریز می شود.

شهروند خرمشهر ساکن خیابان گوهرشاد منطقه مولوی نیز در این خصوص به ایرنا گفت:بیشتر خیابان های مولوی با مشکل دفع فاضلاب رو برو بوده و بارها به رغم رفع گرفتگی فاضلاب از سوی کارگران آب و فاضلاب، پس از چند روز بعد دوباره مشکل برقرار می شود.

زهرا جهانگیری، مدت تجمع فاضلاب در خیابان فرعی 12 منطقه مولوی را بیش از یک هفته عنوان می کند و می گوید:تاکنون مشکل آن از سوی کارگران آب و فاضلاب مرتفع نشده است.

با وجود اجرایی شدن 60 درصد شبکه جدید دفع فاضلاب شهر خرمشهر، 40 درصد باقی مانده از شبکه به دلیل کمبود اعتبار آب و فاضلاب معطل مانده است.

مناطق بحرانی شبکه فاضلاب خرمشهر، عباره، 90 هکتاری، 120 هکتاری، زهیریه، کوی معین، زمین شهری، پیش ساخت، و کوی مولوی می باشد.

تلاش خبرنگار برای دریافت پاسخ رئیس اداره آب و فاضلاب خرمشهر بی نتیجه ماند به رغم اینکه با مسئول روابط عمومی اداره آب و فاضلاب خوزستان برای مصاحبه هماهنگی شده بود، مصاحبه با وی امکانپذیر نشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار