تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۲۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش محمدیان برای شهروندان رامشیر / گره املاک موقوفه باز شد
مردم نیز پنج ماه فرصت دارند که بر مبنای عدد اعلام شده، قیمت سه دانگ از زمین های خود را که به نام اداره اوقاف است را به حساب مشترک دادستانی، فرمانداری و معتمدین منطقه واریز کنند. در قدم اول پس از آن که 25 درصد از جامعه آماری مبالغ تعیین شده را واریز کردند سند مالکیت به نام آنان منتقل خواهد شد.
گره املاک موقوفه رامشیر باز شد

خوزنیوز:
موقوفه بودن 1914  هکتار از املاک شهرستان رامشیر به عنوان اصلی ترین مشکل مردم   این شهرستان بوده است و نداشتن سند مالکیت امکان توسعه و ارایه تسهیلات بانکی و  مسکن را از این شهر سلب کرده است. در این چهار ماه پیگیری های متعددی درباره مالکیت زمین های رامشیر انجام شده است و جلسات مختلفی با حضور نماینده شهرستان و مسوولان سازمان اوقاف کشور در تهران برگزار شده است . در پی این جلسات، 8 مهرماه امسال مسوولان اوقاف کشور در رامشیر حضور یافتند  و در پی هماهنگی نماینده شهرستان جلسه مشترکی با مسوولان اوقاف کشور، استان و شهرستان،معاون سیاسی و امنیتی استانداری، امام جمعه، فرماندار، معتمدین، بزرگان، سادات و شیوخ منطقه برگزار شد. 

اقبال محمدی نماینده مردم رامشیر و رامهرمز با اعلام خبر فوق به خبرنگار خوزنیوز گفت: در این جلسه مقرر شد زمین های منطقه با  قمیت مناسب توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزش گذاری و مبلغ تعیین شده به مردم اعلام شود. مردم نیز پنج ماه فرصت دارند که بر مبنای عدد اعلام شده، قیمت سه دانگ از زمین های خود را که به نام اداره اوقاف است را به حساب مشترک دادستانی، فرمانداری و معتمدین  منطقه واریز کنند. در قدم اول پس از آن که 25 درصد از جامعه آماری مبالغ تعیین شده را واریز کردند سند مالکیت به نام آنان منتقل خواهد شد.

 وی افزود: یکی دیگر از بندهای کلیدی توافق این  است که وجوه حاصله از فروش زمین ها به مردم،  صرف سرمایه گذاری، عمران و اشتغال جوانان منطقه شود. این تصمیم  در واقع یک فرصت طلایی برای مردم شهرستان است . با توجه به این که مردم اعیان را ساخته اند قیمت ها به گونه ای محاسبه خواهد شد که قدرت پرداخت را داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: ما انتظار داریم مردم این فرصت 5 ماهه را غنیمت شمرده و برای گرفتن سند به این شیوه اقدام کنند. مطمینا با عدم استقبال و مشارکت  25 درصد اولیه مالکان در این فرصت 5 ماهه،  این امتیاز از مردم گرفته خواهد شد و تکرار آن میسر نخواهد بود.   

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز  در پایان گفت: قطعا با سند دار شدن زمین ها امکان ارایه تسهیلات از سوی بانک ها نیز میسر خواهد شد و  شهر نیز رونق می گیرد و خاموشی و رکود خارج خواهد شد . با این اقدام املاک شهرستان رامشیر دارای ارزش افزوده  خواهند شد و صاحبان  آنها نیز از این اتفاق خوب بهره خواهند برد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید هادی حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
1
با سلام بنده در جلسه سالن ارشاد که این نشست در آن برگزار شد شرکت داشتم در خصوص فرصت ۵ماهه قرار براین شد که پس از توافق قیمت کارشناسی چنانچه ۲۵درصد مردم در مدت ۵ماه فرصت داده شده جهت خرید سه دانگ اقدام نمودند این توافق تثبیت شده ولازم الاجرا شود نه اینکه تمام مردم باید ظرف مدت ۵ماه اقدام به خرید سه دانگ زمین نمایند اگر این طور بود که ۲۵ درصدد مردم معنی نداشت
باسپاس
پاسخ ها
رامشیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
آقا سید.قیمت چی؟ راجب قیمت بحث نشد؟مردم باید به قیمت روز خریداری کنند یا بقیمت سالها قبل؟
:
:
:
آخرین اخبار