تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن آغاز شد
مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسکن خوزستان از آغاز مرحله دوم این سرشماری، امروز 28 مهرماه در سراسر استان خبرداد
مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسکن خوزستان از آغاز مرحله دوم این سرشماری، امروز 28 مهرماه در سراسر استان خبرداد.

امید حاجتی در حاشیه مراسم افتتاحیه سرشماری حضوری شهرستان اهواز که امروز، 28 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: در سرشماری امسال حدودا  1500 مامور آمارگیر شامل  1198 مامور آمارگیر، 209 کارشناس فنی و 31 معاون فنی مشارکت خواهند کرد و 500 خودرو نیز وظیفه پشتیبانی ماموران را بر عهده دارند.

وی افزود: مجموعا 31 ستاد در 27 شهرستان با مدیریت و مسئولیت فرماندارن شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند و یکی از مهمترین و بزرگترین ستادهای استان که 30 درصد کار در آن انجام می‌شود، ستاد اهواز است. حجم کار اهواز قابل مقایسه با سایر مناطق نیست و حساسیت‌هایی که در کلانشهر اهواز وجود دارد کار را طبیعتا سنگین‌تر می‌کند.

حاجتی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بحث سرشماری، تدارکات مربوط به خودرو بود زیرا اعتباری برای این منظور در اجرای طرح سرشماری پیش بینی نشده بود. در ستاد سرشماری استان که به ریاست استاندار برگزار می‌شود، تکالیفی بر عهده دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت‌های دولتی گذاشته شد که جا دارد از این دستگاه‌های اجرایی تشکر کنم، به ویژه شرکت ملی نفت و مناطق نفتخیز جنوب که بسیاری از خودروها را تامین کردند.

وی عنوان کرد: در زمینه حق‌الزحمه‌ها و مبالغی که برای نیروهای طرح سرشماری نفوس و مسکن پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این مبالغ بسته به میزان کیفیت کار آمارگیران، قابلیت افزایش و کاهش دارد و فعلا مبلغ در نظر گرفته شده برای ماموران آمارگیر، دو میلیون و 300 هزار تومان و برای مسئولین فنی دو میلیون و 800 هزار تومان است.

 تمدید ثبت‌نام سرشماری اینترنتی تا جمعه

 حاجتی اظهار کرد: تاکنون ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن در خوزستان رشد خوبی داشته و طبق آخرین آمار در صبح روز گذشته تعداد خانوار ثبت‌شده در سامانه اینترنتی حدود 380 هزار بوده است.  در پی استقبال مردم استان و کشور از سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در روزهای پایانی، مهلت ثبت‌نام آن تا ساعت 24 جمعه، 30 مهرماه تمدید شده است .

 رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان خطاب به ماموران آمارگیر بر لزوم دقت در ثبت و ضبط اطلاعات توسط آن‌ها تاکید کرد و از مردم هم خواست همکاری لازم را با مامورین سرشماری داشته باشند و ضمن آماده کردن کدملی و کدپستی اطلاعات صحیح به مامورین بدهند .

در ادامه این مراسم فخاری مقدم، معاون فرماندار اهواز نیز اظهار کرد: بحث سرشماری، مبنای توسعه است و این آمارگیری و سرشماری نقطه عطفی برای ما است و از طریق این آمارها می‌توانیم برنامه‌های خود را برنامه‌ریزی کنیم.

وی خطاب به ماموران سرشماری تاکید کرد: امیدواریم با حضور شما این طرح با دقت کافی انجام شود و با توجه به دوره‌های آموزشی خوبی که دیده‌اید بتوانید این طرح را به نحو احسنت انجام دهید و این آمار اخذشده بتواند مبنای برنامه‌ریزی‌های خوب در آینده باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار