تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح باغ تحقیقاتی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دهدز
مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پروفسور سمیعی دهدز از افتتاح باغ تحقیقاتی این پژوهش‌سرا خبر داد
مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پروفسور سمیعی دهدز از افتتاح باغ تحقیقاتی این پژوهش‌سرا خبر داد.

صمد کیانی ده‌کیانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این باغ تحقیقاتی، اهدایی است و با مساحتی حدود سه هزار مترمربع واقع در پنج کیلومتری شهرستان دهدز، روز گذشته افتتاح شد.

وی افزود: این باغ در 2 حوزه آموزشی و تحقیقاتی فعالیت خواهد کرد که حوزه تحقیقاتی شامل پژوهش‌های کاربردی در حوزه کشاورزی در زمینه اصلاح و پیوند درخت انار، اصلاح و پیوند درخت زیتون، طرح پژوهشی کاشت نهال بلوط، تحقیقات در حوزه زنبور عسل، کاشت زعفران و امکان‌سنجی کاشت پسته در منطقه است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پروفسور سمیعی دهدز ادامه داد: کاشت گیاهان دارویی مانند ختمی، روش‌های قلمه‌زدن و کاشت نهال و آموزش روش کاشت نهال بلوط از دیگر پروژه‌های ما در این باغ هستند که تحقیقات ما در زمینه اصلاح و پیوند درخت انار، اصلاح و پیوند درخت زیتون و آموزش کاشت نهال بلوط هم‌اکنون در این باغ آغاز شده است.

کیانی ده‌کیانی با بیان این‌که اغلب، دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم می‌توانند در این باغ فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در این پژوهش‌سرا دانش‌آموزان در حوزه کشاورزی آموزش‌های لازم را می‌بینند، سپس در فعالیت‌های تحقیقاتی باغ مشارکت می‌کنند. در این فعالیت‌ها دانش‌آموزان با گذراندن آموزش‌های لازم می‌توانند در حوزه‌های مختلف مهارت کسب کنند و این امر موجب کارآفرینی در منطقه نیز خواهد شد؛ مدارس پسرانه به پژوهش‌های کشاورزی علاقه‌مند هستند و از چنین فعالیت‌هایی استقبال می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار