تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۲۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار در کشور؛
مرکز ملی پیش بینی گرد و غبار در خوزستان راه اندازی می‌شود
مرکز ملی پایش، پیش بینی و هشدار صحیح گرد و غبار برای نخستین بار در کشور در خوزستان راه اندازی می شود / این مرکز توانایی پیش بینی گرد و خاک کل کشور به همراه پیش بینی هفت روزه را دارد و حتی مسیر گرد و غبار را مشخص می کند
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مرکز ملی پایش، پیش بینی و هشدار صحیح گرد و غبار برای نخستین بار در کشور در خوزستان راه اندازی می شود.

کوروش بهادری چهارشنبه اظهار کرد: این مرکز توانایی پیش بینی گرد و خاک کل کشور به همراه پیش بینی هفت روزه را دارد و حتی مسیر گرد و غبار را مشخص می کند.

وی افزود: از نیازهای ضروری این مرکز خرید دستگاه کلاستر یا رایانه فوق پیشرفته است که قرار است با کمک سازمان هوشناسی کشور خریداری شود.

بهادری ادامه داد: مجوز راه اندازی این مرکز گرفته شده و استاندار خوزستان نیز موافقت خود را برای راه اندازی این مرکز اعلام کرده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: ساختمان قدیمی هواشناسی در اهواز با بازسازی، مکان مناسبی برای فعالیت این مرکز است و نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: برای راه اندازی این مرکز مدل های جهانی WRS و DREAM از دانشگاه آلمان خریداری شده است.

بهادری اضافه کرد: روش های مالچ پاشی و درختکاری روش های خوبی برای کاهش گرد و غبار است اما زمان بر است پس باید با راه اندازی این مرکز حداقل اطلاع رسانی به مردم انجام شود تا خود آنها وضعیت را مدیریت کنند.

پدیده گرد و غبار حدود 15 سال است که خوزستان را درگیر کرده است و هر بار آلودگی هوا تا چندین برابر حد مجاز، علاوه بر مشکلات تنفسی به ویژه برای کودکان، افراد مسن و با بیماری های قلبی و تنفسی، فعالیت های روزمره را دچار مشکل کرده و باعث تعطیلی مدارس و ادارات شده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
2
خسته نباشی.پس از 15 سال؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
4
پیش بینی که تاثیری به حال ما نداره و ما مجبوریم در هر شرایطی سر کار بریم!!! لطفا روشی برای مقابله با این پدیده انجام بدهید، مثل: 1- جلوگیری از ساختن سدهای غیرکارشناسی شده بر روی کارون و کرخه 2- جلوگیری از انتقال آب رودخانه کارون 3- احیا تالاب هورالعظیم و جلوگیری از خشک شدن آن بدست وزارت نفت و ....
شهروند خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
5
پیش بینی به درد ما نمی خوره... لطفا تدبیری برای پیشگیری را انجام بدهید
arasto
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
1
اقا تعطیل کنید نه پیش بینی چه وضشه ما باید بریم تو این هوای الوده بیرون بیماریاشم ما میگیریم کی جواب گویه؟!
:
:
:
آخرین اخبار