تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:
در باغ موزه دفاع مقدس اهواز می توان واقعیت جنگ را دید
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از آماده شدن سناریوی مفهومی باغ موزه دفاع مقدس اهواز خبر داد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از آماده شدن سناریوی مفهومی باغ موزه دفاع مقدس  اهواز خبر داد.

سردار محمد علیپور در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که شب گذشته (28 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس، خوزستان را یک دهه به خود مشغول کرد و خسارت و پیروزی آن در خوزستان بوده است و به همین جهت احداث باغ موزه دفاع مقدس در این استان بسیار لازم است.

وی افزود: طراحی باغ موزه دفاع مقدس از مهم ترین مراحل احداث این باغ موزه بوده است که در حال حاضر سناریوی مفهومی آن آماده شده است و امیدواریم در کنار همه مسئولان اجرایی، کارشناسان و نمایندگان استان خوزستان یکدل و هم نظر در خصوص این سناریوی مفهومی به نتیجه برسیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: در طراحی باغ موزه دفاع مقدس به نحوی برنامه ریزی شده که هر کس به موزه وارد می شود، با محیطی که جنگ در آن اتفاق افتاده نیز آشنا شود. نمایش کمک همه جانبه مردم و حضور اقوام مختلف در دفاع مقدس نیز در باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

علیپور با بیان اینکه در باغ موزه دفاع مقدس اهواز می توان واقعیت جنگ را دید، عنوان کرد: انتظار داریم که در خصوص احداث این باغ موزه، قرارگاهی تشکیل شود و با ریاست استاندار خوزستان تقسیم کار صورت گیرد تا تجهیزات و امکانات لازم فراهم شود.

وی افزود: شهرداری اهواز طبق مصوبه شورای شهر یک هزار میلیارد تومان برای فضای سبز باغ موزه اختصاص داده است؛ در حال حاضر پیمانکار حدود 300 تا 400 میلیون تومان را هزینه کرده است ولی هنوز ریالی دریافت نکرده است.

جوانان در باغ موزه دفاع مقدس با جنگ و رشادت نسل های پیش آشنا شوند

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، نیز در این نشست اظهار کرد: از ارایه سناریوی طراحی باغ موزه دفاع مقدس اهواز تشکر می کنم و امیدوارم پس از آن، اقدامات جهت اجرایی شدن این طرح انجام شود و طبق برنامه پیش برویم.

وی افزود: خوزستان سالانه در قالب کاروان های راهیان نور، میزبان توریست های جنگ است و امیدواریم با ساخت باغ موزه دفاع مقدس، این موضوع تکمیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت احداث باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: در این باغ موزه جوانان می توانند با مسایل جنگ و رشادت های دوران دفاع مقدس و نسل های پیش از خود آشنا شوند.

 در پایان این جلسه تفاهم نامه ای میان استانداری خوزستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در زمینه ساخت باغ موزه دفاع مقدس اهواز به امضا رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار