تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
جای دیگری جز پارک ربیع برای دستفروشان اهواز نداریم
اگر بخواهیم مشکل دستفروشان در خیابان نادری برای همیشه حل شود، باید شرایط برای دستفروشی آنها در دیگر بازارچه ها فراهم شده و امکانات لازم را ایجاد کنیم
فرماندار اهواز گفت: اگر بخواهیم مشکل دستفروشان در خیابان نادری برای همیشه حل شود، باید شرایط برای دستفروشی آنها در دیگر بازارچه ها فراهم شده و امکانات لازم را ایجاد کنیم.

اسماعیل ارزانی بیرگانی در جلسه بررسی راهکارهای حل مشکل دستفروشان اهواز که عصر چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به طرح انتقال دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز به پارک ربیع اظهار کرد: جای دیگری جز پارک ربیع برای دستفروشان نداریم و در هر جای دیگر نیز ممکن است که این مشکلات وجود داشته باشد.

وی افزود: پارک ربیع می تواندبه عنوان محل استقرار دستفروشان اهواز موفق شود اما عده ای در این طرح سنگ اندازی کرده اند. عده ای به دنبال تبلیغات بوده و عده ای می خواستند در شورای شهر آینده رای بیاورند.

فرماندار اهواز گفت: خیابان نادری مرکز شهری است که مرکز استان است و نمی توانیم این وضعیت دستفروشان را در آن داشته باشیم. در این خصوص حتی مردم هم ناراضی هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مشکل دستفروشان در خیابان نادری برای همیشه حل شود، باید شرایط برای دستفروشی آنها در دیگر بازارچه ها فراهم شده و امکانات لازم را ایجاد کنیم.

ارزانی بیرگانی در خصوص ساماندهی بازارچه کیان نیز عنوان کرد: در حال حاضر غرفه ها و کارت های دستفروشان برای فعالیت در این بازارچه مشخص شده است. همچنین مجموعه بهداشت و نیروی انتظامی در این محل مستقر شده اند. تمام کارها در زمینه ساماندهی بازارچه کیان انجام شده است و اگر بازارچه کیان به صورت کامل آماده اجرا شود می توانیم آن را به صورت نمونه در جایی دیگر نیز اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی بازارچه عامری، آخر آسفالت خیابان زینب و مسیر زرگان را نیز در برنامه داریم و پس از انجام ساماندهی بازارچه کیان، اقدامات در این بازارچه ها انجام خواهد شد.

علیرضا حلاج، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: درصدی از دستفروشان مرکز شهر به بازارچه های دیگر اهواز منتقل شده اند و تعداد آنها به حداقل رسیده و حداکثر تعداد دستفروشان نادری اهواز در حال حاضر 100تا 150 نفر است.

وی ادامه داد: دستفروش واقعی در هر بازارچه ای می تواند بازار خود را پیدا کند و به همین جهت برنامه ریزی کردیم که دستفروشان به سمت بازارچه های دیگر شهر بروند.

هوشنگ شیرمردی، رییس شورای شهر اهواز نیز در این جلسه اظهارکرد: زمین های بسیاری در مناطق مختلف اهواز بدون استفاده مانده است و حتی تصرف های غیرقانونی در این زمین ها صورت می گیرد. می توان با استفاده از این زمین ها، در هر محله بازارچه ای ایجاد کرد تا از این طریق، دستفروشی از مرکز شهر جمع شود.

وی ادامه داد: به این منظور لازم است کمیته ای متشکل از تعاون و مسکن و شهرسازی و فرمانداری و شورای شهر و دیگر نهادهای مرتبط تشکیل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار