تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان در واکنش به انتشار فایل تصویری درگیری شهروند آبادانی با پلیس؛
مردم محوری و احترام به شهروندان، راهبرد پلیس است
رئیس شورای تامین و فرماندار شهرستان آبادان در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی با موضوع درگیری یک شهروند آبادانی با ماموران پلیس راهور، رویکرد و راهبرد پلیس را احترام به شهروندان و مردم محوری عنوان کرد
طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی حوالی میدان ثامن الائمه و ورودی شهر با سنگ به خودرو پلیس راهنمایی و رانندگی حمله کرده و به یکی از ماموران راهور که قصد سوار شدن به خودرو پلیس را دارد نیز، حمله می کند.

فرماندار شهرستان آبادان و رئیس شورای تامین شهرستان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت:اگرچه آبادان در نقطه صفر مرزی قرار دارد، بر اساس آمارها، امنیت پایدار شهرستان بالاتر از بسیاری از مناطق کشور است و این مهم نیز مرهون هم افزایی و همکاری نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و مشارکت فعال شهروندان در تامین امنیت است.

وی راهبرد پلیس در برخورد با شهروندان را اعمال صحیح قانون و فراهم شدن زمینه مشارکت شهروندان در تامین امنیت پایدار خواند و گفت:فرماندهی انتظامی شهرستان و دیگر نیروهای زیرمجموعه نیز در مواجهه با برخی معضلات، حسن تدبیر داشته اند.

فرماندار آبادان با اشاره به فایل ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی نیز، تصریح کرد:شهروندان آبادانی ساکن منطقه سلیچ، خود از پلیس خواستند که در خصوص ساماندهی ترافیک ورودی شهر تدبیر کند و پلیس راهور نیز با این رویکرد وارد عرصه شد.

رئیس شورای تامین آبادان، رفع سد معبر و ساماندهی مشاغل را در وهله نخست وظیفه شهرداری و واحد اجرائیات این دستگاه خدمات رسان خواند و گفت:مردم نیز باید خود به عنوان همکار اعضای فعال جامعه در تامین امنیت و رفع معضلات شهری با مسئولان همکاری کنند.

شهبازی در پایان سخنانش، شرایط مطلوب شهرستان در امنیت را مرهون همکاری همه نهادها خواند و گفت:در این میان، نیروی انتظامی نقش مهمی ایفا کرده و راهبرد پلیس نیز، مشارکت و همکاری مردم در تامین امنیت است.

دادگستری شهرستان آبادان نیز روز سه شنبه طی اطلاعیه ای از دستگیری عوامل درگیر با مامور راهنمایی و رانندگی در شهر آبادان خبر داد.

در اطلاعیه روابط عمومی دادگستری شهرستان آبادان آمده است:به دنبال انتشار فیلم کوتاه درگیری فردی با مامور راهنمایی و رانندگی در آبادان در دوشنبه 26 مهرماه، دادگستری آبادان بلافاصله اقدامات لازم را انجام داد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:تمامی عوامل شرکت کننده این اقدام دستگیر شده و در مراحل بازجویی و رسیدگی قضائی هستند.

در پایان این اطلاعیه آمده است:دادگستری شهرستان آبادان به مردم شهر اعلام می کند که آبادان از امن ترین شهرهای کشور است و با مرتکبان جرائم، برخورد قانونی و قاطع صورت می گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار