تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادن:
ویزای عراق از روز شنبه در آبادان صادر می شود
با مستقر شدن نمایندگی این کنسولگری در آبادان و با توجه به تامین امکانات در این کنسولگری برای صدور ویزا در این شهرستان مشکلی نداریم
فرماندار ویژه آبادان و معاون استاندار خوزستان گفت: با توجه به استقرار دفتر کنسولگری عراق در آبادان، برای صدور روادید در این شهرستان مشکلی وجود ندارد.

عزیزالله شهبازی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان آبادان در سالن مشست های این فرمانداری، افزود: نمایندگی کنسولگری عراق در آبادان مستقر شده و از شنبه هفته آینده کار صدور روادید این کشور برای زیارت اربعین حسینی آغاز می شود.

وی اظهار داشت: با مستقر شدن نمایندگی این کنسولگری در آبادان و با توجه به تامین امکانات در این کنسولگری برای صدور ویزا در این شهرستان مشکلی نداریم.

فرماندار ویژه آبادان ضمن تقدیر از اقدام های اداره های آبفا، گمرک و راه و شهرسازی آبادان در تکمیل موقعیت و موکب شهرستان در شلمچه گفت: در این مرحله نیاز به ورود شهرداری و سایر اداره ها از جمله آب، برق، مخابرات و غیره در زمینه تکمیل و ارائه خدمات روزانه به زوار داریم.

شهبازی افزود: با توجه به نزدیکی ایام اربعین حسینی ضرورت سرعت بخشی انجام به موقع و مناسب اقدامات و فراهم سازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه به کسانی که در خارج از سامانه سماح اقدام به درخواست ویزا کنند در دفتر نمایندگی کنسولگری عراق واقع در آبادان ویزا صادر نمی شود تصریح کرد: هم اکنون ملاک ما برای صدور ویزا در آبادان فقط سامانه اینترنتی سماح است.

شهبازی گفت: در صورتی که زائران بدون ویزا قصد رفتن به کربلا را دارند باید با حضور در دفاتر معتبر در آبادان و با پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی ویزای خود را دریافت کنند.

فرماندار ویژه آبادان افزود: دفاتری که مسئولیتی از سوی حج و زیارت استان خوزستان در آبادان و خرمشهر دارند باید تبلیغات مناسبی داشته باشند تا زائران با مراجعه به این دفاتر ویزای خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اقداماتی انجام شده تا زائران حسینی رفاه و آسایش داشته باشند و در این راستا تاکنون 30 هیات از آبادان در شلمچه چادر برپا کرده اند.

شهبازی با اشاره به موکب های آبادان در شلمچه گفت: مسئول موکب های آبادان در شلمچه تقسیم بندی کار را انجام داده است و مکان هایی در اختیار هیات ها قرار گرفت و مراحل ابتدایی نصب چادرها در حال انجام شدن می باشد.

رئیس ستاد اربعین آبادان گفت: از همه مسئولان اجرایی شهرستان توقع داریم در زمانی که دشمن مشغول هزینه کرد و پرورش نیروهایی است تا بتواند آرامش و امنیت که تحت مدیریت رهبری فرزانه در کشور به بهترین نحو برقرار است را دچار چالش کنند در موکب آبادان پای کار باشند.

شهبازی افزود: نقش نهاد فرهنگی و تبلیغی نیز در این باره بی بدیل است در همین راستا استفاده از پتانسیل علما و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در موکب های شلمچه در راستای آگاهی بخشی به جوانان و زوار لازم و ضروری است.

نماینده سازمان حج و زیارت در آبادان نیز در این نشست گفت:در ایام محرم بیش از 800 ویزای تقلبی برای افرادی که از استان های اصفهان و تهران قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند صادر شده بود که سبب سرگردانی این زائران شد.

هوشنگ دشتی با اشاره به وجود سه آژانس مسافرتی در آبادان و سه آژانس در خرمشهر که زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند افزود:زائران پنج تا هفت دفتر پستی مشخص شده زیر نظر این آژانس ها در آبادان و خرمشهر برای اخذ ویزا مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: زائران با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی ثبت نام کرده و با استفاده از رمز دوم کارت بانکی مبلغ مورد نیاز را واریز کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار