تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
تغییر 3 وزیر انتخاباتی است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه تغییر سه وزیر انتخاباتی است، گفت: دولت به نوعی وانمود می‌کند در عرصه اقتصادی موفق بوده به همین دلیل به‌خاطر مصلحت‌اندیشی از تغییر وزرای اقتصادی اجتناب می‌کند
جلیل مختار امروز اظهار کرد: اگرچه تغییر این سه وزیر از مدت‌ها پیش ضروری به نظر می‌رسید اما تغییر آنها در برهه زمانی بیشتر انتخاباتی به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و میزان جامعه هدف این وزارتخانه گفت: وزیر این وزارتخانه در دولت جایگاه بسیار کلیدی دارد، چراکه به قشر وسیعی از جامعه سرکار دارد و نارضایی این عده به نفع دولت نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث کشف فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باعث شد که دولت برای فرار از فشار افکار عمومی دست به تغییر وزیر آموزش و پرورش بزند.

مختار با اشاره به وضعیت نه‌چندان مناسب شرایط اقتصادی کشور و لزوم اولویت‌دادن به تغییر وزرای اقتصادی گفت: دولت در اطلاعات و آماری که منتشر می‌کند معتقد است جلوی تورم را گرفته اما آنچه که در سطح جامعه محسوس است وضعیت بازار و قدرت خرید مردم در شرایط نامطلوبی قرار دارد و رکود حاکم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید برای برون‌رفت از شرایط حال حاضر اقتصادی کشور چاره‌اندیشی کند و فقط به ارائه آمار کاهش تورم اکتفا نکند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: شاید در مدت اخیر شاهد ثبات در قیمت کالاها بوده باشیم اما به شدت قدرت خرید مردم و وضعیت اقتصادی شرایط اکثر افراد جامعه مناسب نیست.

وی بحث اشتغال و کمبود فرصت‌های شغلی را از مشکلات جدی جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: دولت باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید گام‌های مؤثر و ملموسی بردارد.

مختار در خصوص انتظار عمومی برای تغییر وزرای پیر و فاقد تحرک و پویایی همچون وزیر صنعت گفت: وضعیت این وزارتخانه چندان مطلوب نیست و ما در بخش صنعت هیچ تحرک و نوآوری را نمی‌بینیم و این وزارتخانه مهم دچار روزمرگی شده است که امیدواریم دولت هر چه زودتر با میدان دادن به نیروهای جوان و کارآمد به پویایی وزارتخانه‌های اقتصادی کمک کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار