تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان مطرح شد:
دانشجویان مشمول سربازی برای پیاده‌روی اربعین نیاز به وثیقه ندارند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در مراسم اربعین مهمترین مسئله همان پیاده روی است و افزودن هر مسائل تبلیغی و حاشیه‌ای در این حرکت لزوما مثبت نیست و رعایت حق و احترام به میزبانی کشور و مردم عراق امری ضروری است
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در مراسم اربعین مهمترین مسئله همان پیاده روی است و افزودن هر مسائل تبلیغی و حاشیه‌ای در این حرکت لزوما مثبت نیست و رعایت حق و احترام به میزبانی کشور و مردم عراق امری ضروری است.
 
جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، نمایندگانی از سازمان بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه فضل‌الله ایرجی‌کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با ارائه گزارشی از سفر به عراق عنوان کرد: مذاکراتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق صورت گرفته تا بتوانیم امکاناتی را در اختیار دانشجویان در کربلا و نجف قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خارج از ایران به سازمان بسیج دانشجویی سپرده شده، بیان داشت: دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، ایلام و واحدهای مرزی دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی نیز در مرزهای ایران به دانشجویان خدمت رسانی می‌کنند.
 
ایرجی‌کجوری تاکید کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان به میزبانی دانشگاه ایلام با رویکرد ادبی و هنری برگزار می‌شود و دانشجویانی که در سال‌جاری و یا سالهای گذشته به زیارت اربعین مشرف شدند می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مختلف از جمله فیلم، عکس، دلنوشته، سفرنامه و ... به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 
در ادامه این جلسه تاجیک، نماینده سازمان بسیج دانشجویی با ارائه گزارشی از برگزاری گردهمایی اربعین و تقدیر از فعالان دانشجویی در مراسم اربعین سال گذشته، ابراز داشت: امسال 15 هزار دانشجو به صورت کاروانی از طریق ثبت‌نام در دانشگاه‌ها به زیارت اربعین مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاه‌ها به عنوان خادم اربعین از هفته آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.
 
تاجیک بیان داشت: سامانه الکترونیکی قرارگاه اربعین دانشجویی طراحی شده و تا چند روز آینده رونمایی می شود همچنین برای دانشجویان بسته های فرهنگی پیش بینی شده که شامل اطلاعات ضروری اربعین اعم از نقشه عراق، نقشه پیاده روی و مسیرها است.
 
در ادامه این جلسه منصور آبادی معاون ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از امکان دریافت ویزا برای دانشجویان مشمول خدمت سربازی بدون گذاشتن وثیقه خبر داد.
 
حسام‌الدین علامه مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت هم در این جلسه افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و اهواز در زمینه‌های بهداشتی و درمانی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.
 
در خاتمه سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تشکر و تقدیر از اقدامات صورت گرفته گفت: در مراسم اربعین مهمترین مسئله همان پیاده روی است و افزودن مسائل تبلیغی و حاشیه‌ای در این حرکت لزوما مثبت نیست و رعایت حق و احترام به میزبانی کشور و مردم عراق بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: در برنامه‌های اجرایی به خصوص قراردادها رعایت چهارچوب‌های حقوقی معین ضروری است.
 
گفتنی است ستاد اربعین دانشگاهیان زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین کشور و با محوریت و مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم است و  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاها، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی  عضو این ستاد هستند و دبیرخانه دائمی این ستاد و کمیته های تخصصی نیز در سازمان بسیج دانشجویی کشور مستقر هستند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عیسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
چند روز پیش رفتم نظام وظیفه..اهواز گفتند..باید وثیقه بدید....
:
:
:
آخرین اخبار