تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان صنعت استان:
خوزستان مبدا ورود کالای قاچاق در کشور نیست
کالای قاچاقی که در استان وجود دارد عمدتا از طریق سایر استان‌ها وارد خوزستان می‌شود و مرزهای خوزستان به روی قاچاقچیان بسته است و آن‌ها کار سختی برای واردات کالای قاچاق به خوزستان دارند
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به این نکته که خوزستان مبدا ورود کالای قاچاق در کشور نیست، گفت: کالای قاچاقی که در استان وجود دارد عمدتا از طریق سایر استان‌ها وارد خوزستان می‌شود و مرزهای خوزستان به روی قاچاقچیان بسته است و آن‌ها کار سختی برای واردات کالای قاچاق به خوزستان دارند.

ابوالقاسم کوره‌چینی اظهار کرد: مبادی ورودی کالای قاچاق در خوزستان نیست و کالای قاچاق واردشده در استان عمدتا از استان‌های همسایه و استان‌های مرزی دیگر، وارد استان شده و توزیع می‌شوند.

وی افزود: گمرک خوزستان در زمینه مبارزه با قاچاق به شدت پیگیر است و از ورود کالای قاچاق از طریق مرزها به استان جلوگیری می‌کند.  میزان کالای قاچاقی که از طریق مرزهای استان وارد خوزستان و کشور می‌شود در حجم بسیار اندک و اغلب به صورت کالای ته‌لنجی و ملوانی است و در مقایسه با واردات کالاهای قاچاق که از خارج استان وارد خوزستان می‌شوند، بسیار ناچیز است.

کوره‌چینی در خصوص بحث واردات کالای ملوانی در استان تصریح کرد: هر لنجدار به تعداد ملوانانش در طول سال می‌تواند 6 بار طی سفر و در هر سفر 4 میلیون تومان کالا به همراه خود بیاورد اما لنجدارها معمولا بیشتر از حد مجاز، کالا به همراه خود می‌آورند که در این زمینه نیز کالای واردشده یا باید به شکل قانونی ترخیص یا مجددا به کشور مبدا مرجوع شود.

وی ادامه داد: گمرک در زمینه واردات کالای ته‌لنجی سختگیری‌های خود را چند برابر کرده است و واردات کالای ته‌لنجی و ملوانی در خوزستان با محدودیت‌های فراوانی مواجه است و لنجداران به سختی می‌توانند کالای بیش از حد مجاز را از گمرک ترخیص کنند که در این صورت نیز باید جریمه بپردازند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به دستور استاندار، برای جلوگیری از تشویش بازار اعلام شد تا با خرده فروشان قاچاق و کسانی که کالای خود را با فاکتور خریداری کرده‌اند برخورد نشود مگر آنکه فروشنده فاکتور رسمی نداشته باشد که در این صورت طبق قوانین با متخلف برخورد می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار