تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت نیشکر در شوشتر آغاز شد
برداشت نیشکر از سطح 10هزار و 150 هکتار از مزارع نیشکر کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر آغاز شد
برداشت نیشکر از سطح 10هزار و 150 هکتار از مزارع نیشکر کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر آغاز شد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر روز شنبه در آیین هفدهمین برداشت نیشکر از مزارع این شرکت گفت: پیش بینی می شود با برداشت 880 هزارتن نیشکر از سطح زمین های نیشکر این شرکت، 100 هزار تن شکر در این شرکت تولید شود.

ناصر مجدی افزود: حدود 30 درصد از برداشت محصول نیشکر امسال به صورت سبز برداشت می شود و درصدد هستیم که در سال های آتی این مقدار به تدریج افزایش پیدا کرده و در نهایت بتوانیم به سمت برداشت کاملاً سبز حرکت کنیم تا گام های مفیدی در جهت حفظ محیط زیست برداریم.

وی اضافه کرد: کشت و صنعت امام خمینی(ره) در 16سال گذشته با برداشت بیش از4/13میلیون تن نیشکر بیش از یک میلیون و 500 هزار تن شکر تولید و به بازار عرضه کرده است.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر با اشاره به کسب رکورد برش، حمل و استحصال شکر در پایان بهره برداری گذشته و همزمان با آغاز سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد: کشت و صنعت امام خمینی(ره) با برداشت 13هزار و 30 تن نیشکر و استحصال یک هزار و 376 تن شکر در روز و در مجموع با برداشت 845 هزار تن نیشکر و تولید حدود 90 هزار تن شکر توانست در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب با تلاش مضاعف و با تمام توان فعالیت کند.

در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر بیش از 2 هزار و 500 نفر مشغول بکار بوده و به صورت غیرمستقیم این میزان اشتغال تا 15 هزار نفر نیز می رسد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در 30 کیلومتری جنوب شوشتر و در بخش شعیبیه واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار