تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان اعلام کرد:
تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل در خوزستان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان را تشریح کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان را تشریح کرد.

 محمد حری ظهر امروز در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: شورای برنامه ریزی با  کارگروه داریم. هر فعالیتی باید با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل انجام شود یعنی هیچ توسعه ای بدون درنظر گرفتن مصون سازی و یا بررسی آسیب ها محقق نمی شود.

وی افزود: سال گذشته در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر مانوری را برگزار کردیم که ضعف هایی را مشاهده کردیم ولی آنها این مسئله را بعد از خسارت و آسیب های مالی ناشی از آتش سوزی متوجه شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان تصریح کرد: به عنوان یک مطالبه از صنعت، مسئولان،  اجرایی شدن پدافند غیرعامل را بخواهید و خواستار اجرایی شدن آن شوید.

حری با اشاره به اینکه امسال شعار هفته پدافند غیرعامل مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، بیان کرد: فردا روز اول هفته است و تا هشتم ادامه دارد. روز پدافند غیرعامل هشتم آبان ماه یا همان سالروز دستور امام برای تشکیل پدافند غیرعامل است.

وی عنوان کرد: مصون سازی سرمایه ها و زیرساخت های ملی، مصون سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن، توانمندسازی جامعه با اقدام و عمل به اقتاد مقاومتی، دفاع جامعه و ارتقای آمادگی در جامعه سالم با مقابله با تهدیدات محیطی، استانداردسازی، مقاوم سازی زیرساخت ها و سرمایه های ملی، مصون سازی کشور با مدیریت جهادی و بسیج مردمی است.

نخستین گردهمایی مشترک دبیران و رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: فردا نخستین گردهمایی مشترک دبیران و رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها را داریم که با حضور معاون بسیج سازمان پدافندغیرعامل کشور برگزار می شود.

حری خبر داد: روز جمعه یک همایش برای اعضای نظام مهندسی ساختمان را در تالار آفتاب با حضور استاندار برگزار می کنیم. همچنین نهم آبان ماه جاری نیز همایشی در زمینه سایبری داریم.

وی ادامه داد: شنبه هشتم آبان ماه نیز همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی صبحگاه دانش آموزی و رزمایش دانش آموزی را با همکاری سازمان دانش آموزی خوزستان برگزار می کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان یادآور شد: در طول این هفته نیز برای دانش آموزان از طریق پلیس فتا آموزش آسیب های فضای مجازی را داریم. پنجم آبان افتتاحیه نمایشگاه کتاب تخصصی پدافند غیرعامل دانشگاه شهید چمران اهواز را داریم.

حری اضافه کرد: یک دوره تخصصی ۱۴ ساعته روز پنجشنبه برای پزشکان برگزار می کنیم که بسیج پزشکان خوزستان در برگزاری آن همکاری دارند. پدافند غیرعامل و رزمایش مدیریت بحران را در ۳۳۶ مدرسه برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی را نیز در دستور کارهای آموزشی این هفته داریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: کمیته بازرسی و ارزیابی پدافند غیرعامل را تشکیل دادیم که از ملاحظات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را در سازمان ها و دستگاه های مختلف بازدید کنیم. در این بازدیدها عملکردها را نیز تعیین می کنیم.

حری بیان کرد: امسال به جز مانور روز چهارشنبه که در حوزه زیستی برگزار می شود و بیشتر با رویکرد اربعین و بازگشت زائران است یک رزمایش در صنعت فولاد، پالایشگاه آبادان و نیروگاه رامین را نیز داریم.

وی عنوان کرد: بدون اطلاع قبلی نیز یک سری مانورها را به منظور ارزیابی عملکرد میزان آمادگی دستگاه ها، صنعت و غیره برگزار خواهیم کرد. حتی برخی از این مانورها را بعد از هفته پدافند برگزار می کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان خبر داد: امسال برنامه ریزی داریم تا برای ۲۰ سازمان تست نفوذ را انجام دهیم. برای راه اندازی وب سایت ها نیز باید مجوز لازم را از پدافند غیرعامل کسب کنند.

حری در پایان ادامه داد: سال گذشته همایش دستاوردهای مدیریت نظامی هشت سال دفاع مقدس را می خواستیم برگزار کنیم که به دلیل تغییر استاندار و یک دلیل دیگر برگزاری آن به تأخیر افتاد. تجربیات ۷۰ نفر از مدیران دوران دفاع مقدس را در قالب یک کتاب آورده که روز همایش رونمایی می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار