تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تراز تجاری منفی خوزستان در نیمه اول امسال
از نظر وزنی میزان صادرات بیشتر از واردات بوده اما از نظر ارزشی واردات بیشتر از صادرات است و یکی از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سال جاری مثبت کردن تراز تجاری در پایان سال از طریق اقدامات مختلف است
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه تراز تجاری استان در 6 ماهه 95 منفی بوده است، گفت: از نظر وزنی میزان صادرات بیشتر از واردات بوده اما از نظر ارزشی واردات بیشتر از صادرات است و یکی از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سال جاری مثبت کردن تراز تجاری در پایان سال از طریق اقدامات مختلف است.

یونس حسین‌نژادیان اظهار کرد: در 6 ماهه امسال صادرات از استان به ارزش 2 میلیارد و 820 میلیون دلار و به وزن 8 میلیون و 543 هزار تن بود. همچنین در این مدت صادرات 2 میلیون و 531 هزار تن کالا به ارزش 775 میلیون دلار به کشور عراق انجام شد.

وی افزود: در این مدت واردات کالا به خوزستان به وزن 7 میلیون و 245 هزار تن و به ارزش 3 میلیارد و 115 میلیون دلار بود که صادرات استان در 5 گروه کالایی صورت می‌گیرد که سهم صنایع دستی از این میزان ناچیز است.

حسین‌نژادیان تصریح کرد: عمده صادرات خوزستان به کشورهای عراق، امارات، چین، هند و کره انجام می‌شود. البته به صورت پراکنده با کشورهای اروپایی، استرالیا، کویت و ... مراودات تجاری داریم.

وی معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: رشد و توسعه صادرات از دیگر برنامه‌های ما جهت مثبت کردن تراز تجاری استان است. در این زمینه از ابزارهایی نظیر جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری و مصرفی به استان بهره‌گیری خواهیم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار