تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی ریاست‌‌جمهوری خبر داد:
آغاز عملیات اجرایی تأسیس منطقه ویژه فناوری نفت‌و‌گاز در خوزستان
دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری با اشاره به برنامه این معاونت برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری نفت و گاز در خوزستان، از آغاز عملیات اجرایی تأسیس این منطقه خبر داد
دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری با اشاره به برنامه این معاونت برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری نفت و گاز در خوزستان، از آغاز عملیات اجرایی تأسیس این منطقه خبر داد.

دکتر جعفر توفیقی در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید کاتالیست‌های هم‌رسوبی در جمع خبرنگاران، ایجاد شرایط برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور توسعه فناوری در این حوزه را از جمله مسئولیت‌های این ستاد نام برد و افزود: بر این اساس در معاونت علمی برنامه‌ریزی شده است تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که موجب تقویت پژوهش و فناوری در شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین عرضه محصولات تولیدشده به بازار شود.

وی تجاری‌سازی را از جمله مأموریت‌های این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر آن در صورتی که شرکت‌ها نیاز به دریافت استانداردهای خاصی داشته باشند به آن‌ها کمک خواهیم کرد تا این استانداردها را دریافت کنند.

توفیقی به دیگر برنامه‌های این ستاد اشاره کرد و از اجرای پروژه‌ای تحت عنوان منطقه ویژه علم و فناوری نفت و گاز در استان خوزستان خبر داد.

‌دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی در این باره توضیح داد: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از صنعت نفت و گاز به‌ویژه صنایع بالادستی در این استان متمرکز است و تعداد زیادی از شرکت‌های سازنده تجهیزات و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در این زمینه شکل گرفته است، از این رو اقدام به راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری نفت و گاز در استان خوزستان کرده‌ایم.

به گفته وی، با راه‌اندازی این منطقه ویژه چرخه علم تا ثروت یا علم تا بازار در این منطقه شکل خواهد گرفت.

توفیقی با تأکید بر این‌که این منطقه ویژه با حضور بهره‌برداران تکنولوژی‌های نفت و گاز، سازندگان تجهیزات و محققان این حوزه ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: در این منطقه نوعی نظام‌بخشی نو‌آوری فعال خواهد شد که فرآیند پژوهش تا تجاری‌سازی فناوری را ایجاد می‌کند.

توفیقی با تصریح بر این‌که در حال حاضر عملیات اجرایی تأسیس این منطقه آغاز شده است، اظهار کرد: با عملیاتی شدن این پروژه تجربه موفقی در علم و فناوری کشور ایجاد خواهد شد که در آن تمام نیازمندی‌های تکنولوژی از تولید تا توسعه و تجاری‌سازی توسط دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام خواهد شد.

دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 2000 شرکت سازنده تجهیزات در حوزه نفت و گاز در کشور تأسیس شده است، یادآور شد: از این تعداد 200 شرکت دانش‌بنیان شده‌اند.

به گفته وی، علاوه بر آن 15 تا 20 شرکت در حوزه تولید کاتالیست‌ها در کشور ایجاد شده‌اند و کلیه شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز تحت پوشش معاونت علمی قرار دارند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قدرت صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
با سلام
مشخص نفرمودند این منطقه در کدام شهر استان خوزستان در حال اجرا میباشد، لطفا در این زمینه اطلاع رسانی بفرمایید.
با تشکر.
:
:
:
آخرین اخبار