تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ثبت‌نام بیست‌و‌پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از آغاز ثبت‌نام بیست‌وپنجمین جشنواره دانشجوی نمونه خبر داد
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از آغاز ثبت‌نام بیست‌وپنجمین جشنواره دانشجوی نمونه خبر داد.

دکتر مجتبی صدیقی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ثبت‌نام بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه از امروز اول آبان آغاز شده و تا 20 آبان ادامه می‌یابد. کلیه دانشجویان متقاضی دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه 2 وزارت‌خانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و فرهنگیان می‌توانند در این مقطع زمانی با مراجعه به سایت www.nemooneh.saorg.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اشاره کرد که این جشنواره علمی- فرهنگی در تلاش است تا الگوی دانشجوی نمونه را معرفی کند، دانشجویی چندبعدی که نه تنها در عرصه تحصیلی خویش موفق بوده است، که در فعالیت‌های علمی - پژوهشی، فرهنگی و اخلاقی نیز برجسته باشد.

وی افزود: در راستای متنوع‌سازی تولیدات علمی - پژوهشی و فرهنگی - اجتماعی دانشجوی نمونه، طبق آیین‌نامه فعالیت‌های متنوع و متعدد دانشجویان در بخش‌های مختلف 6گانه پژوهشی و 10گانه فرهنگی دارای سقف امتیازی بوده و تنها آن‌دسته از دانشجویان در رقابت‌های نزدیک این جشنواره می‌توانند به مراحل پایانی برسند که در حوزه‌های متنوع پژوهشی و فرهنگی صاحب رزومه باشند. برای مثال تنها 50 درصد امتیازات بخش پژوهشی دانشجویان می‌تواند با امتیازات بخش مقالات تأمین شود و مابقی امتیازات این بخش باید از سایر بخش‌های پژوهشی مثل تألیف کتاب، طرح‌های پژوهشی و ... تکمیل شود.

دبیر جشنواره دانشجوی نمونه درباره جوایز این دوره از جشنواره، گفت: طبق مصوبات شورای سیاستگذاری جشنواره، برگزیدگان کشوری این دوره علاوه بر دریافت هدیه نقدی، امکان ادامه تحصیل بدون آزمون(برای منتخبین کارشناسی و کارشناسی ارشد) و فرصت مطالعاتی خارج از کشور با تأمین هزینه 100 در صدی (برای منتخبین مقطع دکتری) و با هماهنگی‌های انجام‌شده با بنیاد ملی نخبگان، از جوایز دانشجویی این بنیاد نیز برخوردار خواهند شد؛ همچنین از امسال صندوق رفاه دانشجویان نیز به جهت حمایت از برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه، در ارائه تسهیلات کارآفرینی، طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان نمونه را در اولویت بررسی خواهند کرد.

صدیقی افزود: در ادامه تشویق طیف گسترده‌تری از دانشجویان در این جشنواره و اهمیت دادن به مرحله نخست جشنواره نیز، امسال از کلیه برگزیدگان دانشگاهی این جشنواره در یک روز در سراسر دانشگاه‌های کشور تقدیر به‌عمل می‌آید و آن دسته از منتخبین دانشگاهی که شرایط رفتن به مرحله کشوری را دارا باشند به دبیرخانه مرکزی وزارتین جهت شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار