تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گله‌مندی کشاورزان مسجدسلیمان از پرداخت نشدن خسارت سیل
متأسفانه پس از گذشت بیش از 6 ماه هنوز خسارت سیل فروردین ماه به کشاورزان پرداخت نشده و این موضوع معیشت کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است
مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان با اشاره به برنامه‌ریزی کشت پاییزه در این شهرستان گفت: متأسفانه پس از گذشت بیش از 6 ماه هنوز خسارت سیل فروردین ماه به کشاورزان پرداخت نشده و این موضوع معیشت کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است.

علی‌اکبر باورساد با اشاره به خسارات سیل فروردین سال جاری اظهارکرد: در جلسه‌ای که در خصوص خسارات این سیل در فرمانداری مسجدسلیمان پس از وقوع سیل برگزار شد، اعلام کردیم که این سیل باعث خسارت 100 درصدی به مزارع کلزا و جو شد.

وی افزود: بنابراین محصول جو و کلزای کشت پاییزه سال 94 به علت وقوع این سیل به کلی نابود شد. همچنین به این علت میانگین عملکرد مزارع گندم به 700 تا 800 کیلوگرم در هر هکتار کاهش یافت و با وجود تأیید این خسارت توسط بیمه، هنوز یک ریال از خسارات کشاورزان پرداخت نشده است.

باورساد با بیان این‌که کشت پاییزه در شهرستان مسجدسلیمان فقط به صورت دیم انجام می‌شود، تصریح کرد: کشت پاییزه در این شهرستان تابع میزان و پراکنش بارندگی‌ها است. در سال گذشته حساسترین زمان کشت گندم یعنی در زمان گل‌دهی خوشه‌ها با یک دوره 60 روزه خشکسالی مقارن شد که این امر تأثیر بسیاری بر افت عملکرد مزارع گندم داشت.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها امسال 18 هزار و 750 هکتار گندم، 3 هزار هکتار جو و 200 تا 300 هکتار کلزا در شهرستان مسجدسلیمان کشت خواهد شد. البته میزان سطوح کشت به میزان بارندگی بستگی دارد و بسته به میزان و پراکنش بارش‌ها ممکن است کم یا زیاد شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان با بیان این‌که عملیات کشت پاییزه پس از اولین بارش مؤثر و حداقل 15 میلیمتر آغاز خواهد شد، گفت: معمولاً بازه زمانی کشت پاییزه در این شهرستان یکماهه است و اگر بارش‌هایی 400 میلیمتری در هر 2 یا 3 هفته داشته باشیم، می‌توانیم شاهد تحقق برنامه‌های کشت پاییزه باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار