تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۴۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان:
سرمایه‌گذاری در خوزستان آمار بیکاری را تغییر می‌دهد
به صورت حتم هر نوع سرمایه گذاری اقتصادی در خوزستان در هر بخشی در انتها به سود استان خواهد بود و آمارهای بیکاری را تغییر می دهد
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: به صورت حتم هر نوع سرمایه گذاری اقتصادی در خوزستان در هر بخشی در انتها به سود استان خواهد بود و آمارهای بیکاری را تغییر می دهد.

رضا قیصی پور با بیان اینکه دولت بحث اشتغال و سرمایه گذاری را به طور جدی در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: ابلاغ دولت و با توجه به نرخ بیکاری بالا در خوزستان، استاندار به دنبال فعال کردن بیش از پیش مبحث اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه است.

وی افزود: کارگروه صادرات غیرنفتی دارای اهمیت خاصی است و این سفر نیز در بحث توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و مصوبات این کارگروه است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: استان خوزستان بعد از تهران دومین استان اقتصادی کشور محسوب می شود. وجود شرکت های بزرگ تولید محصولات فولادی با تولید بیش از  میلیوون تن در سال که در آینده نزدیک با توجه به طرح های در دست اجرا به هشت میلیون تن افزایش خواهد یافت.

قیصی پور با بیان اینکه وجود کارخانه سیمان با ظرفیت ۳.۷ میلیون تن است که با بهره برداری از واحدهای جدید ظرفیت آنها به ۹.۷ میلیون تن خواهد رسید، گفت: جاری بودن یک سوم آبهای سطحی کشور در استان با وجود پنج رودخانه مهم به حجم آب دهی حدود ۳۳ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد: نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری تاکنون در سایر استان های کشور برپا شده اما به صورت ویژه در خوزستان تا کنون به مرحله اجرا درنیامده بود. به صورت حتم هر نوع سرمایه گذاری اقتصادی در خوزستان در هر بخشی در انتها به سود استان خواهد بود و آمارهای ویژه در زمینه بیکاری در استان تغییر خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در راستای احیای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و آن را باید به فال نیک گرفت. خوشخبتانه برای اولین بار شهرداری ها وارد جریان سرمایه گذاری شده است.

قیصی پور تصریح کرد: ارائه تنها یک فرصت سرمایه گذاری در هر شهرستان نیز در این نمایشگاه بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: در صورتی که بخواهیم برای رشد و پیشرفت در بخش های مختلف کشور منتظر کمک های دولتی باشیم به طور حتم به جایی نخواهیم رسید. شهرداری ها باید برای بهبود وضعیت خود سرمایه گذاران را جذب کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان افزود: کشور ما در زمنیه جذب سرمایه گذار موفق عمل نکرده است. در سال های گذشته به دلیل وجود تحریم ها و فشار کشورهای غربی وضعیت سرمایه گذاری در کشور مناسب نبود اما خوشبختانه در این زمان بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار