تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروهای عراقی به 5 کیلومتری موصل رسیدند
یک مقام عراقی از نزدیک شدن نیروهای شرکت کننده در آزادسازی موصل به حومه این شهر خبر داد و گفت: این نیروها هم اینک در فاصله پنج کیلومتری موصل قرار دارند.
 کریم سنجاری وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق شنبه شب اعلام کرد که نیروهای عراقی در پی ورود به شهر الحمدانیه، هم اینک به پنج کیلومتری موصل رسیده و نبرد علیه داعش طبق برنامه پیش می رود.

نیروهای عراقی با پشتییانی هواپیماهای ائتلاف بین المللی، پیشروی برای تصرف کامل شهر «تلکیف» در حومه شمالی شهر موصل و تلاش برای تصرف آن را ادامه می دهند.

این در حالی است که جنگ با عناصر تروریستی داعش در اطراف موصل بشدت ادامه دارد.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق نیز گفت: نیروهای عراقی و پلیس فدرال و پیشمرگه های کرد، پیروزی های قابل توجهی در برخی مناطق موصل به دست آورده اند.

وی خاطرنشان کرد که پرچم عراق در بخشداری الحمدانیه به اهتزاز درآمده و پاکسازی این منطقه ادامه دارد و روستاهای هراره و الرصیه نیز آزاد شده است.

این نظامی عراقی همچنین اظهار کرد: مخازن شرکت نفت شمال در نزدیکی منطقه فلفیل نیز به کنترل نیروهای عراقی در آمده و این نیروها در زمان حاضر سرگرم پاکسازی روستای نعناعه هستند و پیشروی به سوی اهداف مورد نظر ادامه دارد.

بر اسای این گزارش، پیشمرگه های کرد همچنین توانسته اند کنترل شهرک فلفیل در نزدیکی سد موصل را به دست گیرند و این نیروها هم اکنون به مناطقی در حومه موصل رسیده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار