تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس محیط زیست دزفول:
شهروندان از قطع خودسرانه درخت کنوکارپوس خودداری کنند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از شهروندان خواست از قطع خودسرانه درخت کنوکارپوس خودداری کنند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از شهروندان خواست از قطع خودسرانه درخت کنوکارپوس خودداری کنند.

در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر تاثیر درخت کنوکارپوس بر مشکل تنفسی شهروندان بعد از نخستین بارندگی پاییزی در خوزستان در فضای مجاری منتشر شده که نگهداری شهروندان را به دنبال داشته است.

بخش زیادی از فضای سبز دزفول را درخت کنوکارپوس تشکیل می دهد.

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه افزود:با توجه به اینکه گرده افشانی گل های درخت کنوکارپوس به عنوان یک فرضیه در تشدید مشکل تنفسی ناشی از بارندگی در استان خوزستان محسوب می شود هرس این درختان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاثیر گرده افشانی درخت کنوکارپوس بر مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی هنوز قطعی نشده و در حد فرضیه می باشد گفت:در صورت قطعی بودن این موضوع نیز هرس درخت از مشکلات تنفسی جلوگیری می کند لذا از شهروندان درخواست می شود از قطع خودسرانه این درخت خودداری کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دزفول اظهار کرد:درخت کنوکارپوس در بیشتر مناطق شهری دزفول نیز کاشته شده ولی در پارک ها و بوستانها به ندرت کاشته شده است که به دلیل این فرضیه تا بررسی موضوع و تحقیق بیشتر کاشت این درخت متوقف شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد گونه های محلی مانند درخت کنار را کشت کنند.

فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز روز شنبه در نامه ای از دستگاه های اجرایی و ادارات خواست هرس درخت کنوکارپوس و کاشت گونه های دیگر گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه را در دستور کار قرار دهند.

کنوکارپوس، درختی همیشه سبز است که معمولا در مناطق گرمسیر و خاک شور کاشته می شود و مقاومت خوبی در برابر محیط سخت دارد.

این درخت به عنوان یک درخت مقاوم به شوری و گرما و همچنین کم آبی برای حفاظت از سواحل و اراضی شور کاشته می شود.

کاشت این درخت به دلیل رشد خوب در آب و هوای استان خوزستان در سالهای اخیر مورد استقبال شهرداری ها قرار گرفته است و به عنوان بخش قابل توجهی از سرانه فضای سبز شهری مورد توجه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار