تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذرت خوزستان امسال هم به بورس می‌رود
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به این‌که محصول ذرت، امسال نیز در قالب بورس به فروش می‌رسد، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا همه ذرت تولیدشده کشاورزان را دریافت، خشک و در بورس عرضه کند
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به این‌که محصول ذرت، امسال نیز در قالب بورس به فروش می‌رسد، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا همه ذرت تولیدشده کشاورزان را دریافت، خشک و در بورس عرضه کند.

هادی سلامات اظهار کرد: با توجه به این‌که برداشت این محصول از اوایل آذرماه در استان آغاز می‌شود، آمادگی داریم تا همه ذرت تولیدشده کشاورزان را از آن‌ها دریافت کنیم و به مراکز خشک کردن تحویل دهیم و سپس در بورس عرضه کنیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان حدود 230 هزار تن ذرت از مزارع خود را برداشت کنند که این محصول عمدتاً در شهرهای شوشتر، دزفول، شوش، اندیمشک، بهبهان، اهواز و گتوند کشت شده است.

سلامات تصریح کرد: این میزان ذرت پس از دریافت از کشاورزان و با توجه به این‌که وظیفه خشک کردن با شرکت پشتیبانی امور دام است، خشک می‌شود و وزن آن حدود 20 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: در این زمینه با شرکت‌های خشک‌کنی قرارداد بسته‌ایم و آماده هستیم پس از پایان برداشت، ذرت کشاورزان را برای خشک کردن به این مراکز انتقال دهیم.

سلامات عنوان کرد: پس از خشک شدن ذرت، آن را در بورس عرضه می‌کنیم و مانند سال گذشته با قیمت تضمینی به فروش می‌رسانیم که مابه‌التفاوت آن را دولت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تضمینی در نظر گرفته‌شده برای محصول ذرت امسال 10 هزار و 368 ریال است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار