تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست دزفول عنوان کرد:
تشدید برخورد قانونی با متخلفان قطع درختان در دزفول
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تشدید برخورد قانونی با متخلفان قطع درختان در این شهرستان خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تشدید برخورد قانونی با متخلفان قطع درختان در این شهرستان خبر داد.

فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: در پی قطع سه اصله درخت تنومند «کنار» در حاشیه مزارع کشاورزی در شهرستان دزفول، اداره حفاظت محیط زیست دزفول وارد عمل شد.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته متخلفین شناسایی شدند و پرونده شکایت علیه آنان در دادگستری شهرستان دزفول به جرم قطع درختان و تخریب آشیانه پرندگان وحشی گشوده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: قطع هر گونه درخت بدون اخذ مجوز از ادارات مسئول در داخل و خارج از شهرها ممنوع و غیرقانونی است چرا که قطع درختان علاوه بر کاهش فضای سبز موجب از بین رفتن زیستگاه انواع جانوران به ویژه آشیانه پرندگان می شود.

قلی نژاد با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست دزفول در صورت مشاهده هر گونه قطع درخت به ویژه درختان «کنار» و تخریب آشیانه پرندگان علیه متخلفان شکایت و پیگیری حقوقی انجام می دهد، یادآور شد: درختان کنار از درختان بومی و خودروی استان خوزستان بوده که علاوه بر نقش این درختان در سطح فضای سبز، تلطیف هوا و تولید اکسیژن، این درختان محل آشیانه گذاری تعداد زیادی از پرندگان وحشی همانند بلبل خرما، گنجشک و کبوتر وحشی هستند.

وی اضافه کرد: قطع درختان کنار موجب تخریب زیستگاه پرندگان وحشی خواهد شد که اداره محیط زیست دزفول تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از قطع این درختان انجام می دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار