تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۵۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرد:
شناسایی 171 نوع تخلف حادثه ساز در رانندگی
171 تخلف حادثه ساز مشخص شده، که نقص فنی ترمز، صاف بودن لاستیک‌ها، عدم تنظیم فرمان، خستگی و خواب آلودگی، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، سرعت و سبقت غیر مجاز از اصلی‌ترین آنها است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: 171 تخلف حادثه ساز مشخص شده، که نقص فنی ترمز، صاف بودن لاستیک‌ها، عدم تنظیم فرمان، خستگی و خواب آلودگی، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، سرعت و سبقت غیر مجاز از اصلی‌ترین آنها است.

مسعود مصدقی امروز اظهار کرد: با توجه به پیش بینی افزایش استقبال زوار عتبات عالیات و افزایش تردد‌ها از مرزهای استان به عراق، ارایه آموزش‌های لازم به مدیران فنی و اعمال نظارت‌های لازم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: کنترل سلامت فنی خودروهای عمومی قبل از سفر، آموزش کمک‌های اولیه و نحوه امدادرسانی صحیح به مجروحان و بیماران در راه‌ها توسط رانندگان اتوبوس‌ها و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه آموزشی مدیران فنی شرکت‌های حمل ونقل مسافر استان خوزستان در آستانه اربعین حسینی بود.

وی افزود: در این کارگاه ضمن تشریح انواع نقایص فنی وسایل نقلیه و تجهیزاتی ایمنی که ضرورت دارد در وسایل نقلیه وجود داشته باشد به نقش انواع تخلفات در بروز یک تصادف اشاره شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در ادامه گفت: 171 تخلف حادثه ساز مشخص شده، که نقص فنی سیستم روشنایی، ترمز، صاف بودن لاستیک‌ها، عدم تنظیم فرمان، خستگی و خواب آلودگی، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و توهم زا، سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز که این پنچ عامل از اصلی‌ترین عامل‌های بوجود آمدن تصادفات جاده‌ای شناسایی شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار