تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان:
عملیات احداث موزه برق تمبی در مسجدسلیمان آغاز شد
عملیات احداث موزه برق تمبی به منظور ایجاد و رونق جاذبه های گردشگری صنعتی در مهد و زادگاه نفت آغاز شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: عملیات احداث موزه برق تمبی به منظور ایجاد و رونق جاذبه های گردشگری صنعتی در مهد و زادگاه نفت آغاز شد.

قباد ناصری اظهار کرد: این پروژه که یکی از زیرپروژه های موزه گنجینه صنعت نفت در مسجدسلیمان است مقرر شده طی دو فاز شامل فاز نخست، احداث موزه و محوطه داخلی نخستین نیروگاه برق خاورمیانه و فاز دوم محوطه سازی و زیباسازی اطراف کارخانه به مرحله اجرا درآید .

وی افزود: در فاز نخست که پیش از این با ثبت آثار و اقلام صنعتی این کارخانه توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور شکل گرفته بخش های مختلف این نیروگاه شامل توربین های گازی، اتاق کنترل، کلیدخانه و سایر اجزای آن برای بازدید علاقمندان به تاریخ صنعت نفت آماده سازی می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: در فاز دوم نیز بهسازی اطراف نیروگاه شامل احداث آلاچیق، بهسازی ساحل بند آبی مجاور نیروگاه و احداث اسکله قایق رانی، احداث سیستم روشنایی محوطه، احداث پارکینگ خودرو، احداث فضای سبز و احداث پیاده رو همراه با نصب ادوات ورزشی به مساحت هشت هزار متر مربع به منظور افزایش جذابیت های گردشگری و توریستی  به این مجموعه قدیمی صنعتی توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اجرا می شود.

ناصری ادامه داد: این پروژه در راستای جنبه تحقق و عمل بخشیدن به شعار سال در خصوص اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانمندی های این شرکت در حوزه ماشین آلات، نیروی انسانی و ادوات و تجهیزات اجرا می شود.

نیروگاه برق تمبی بعنوان نخستین نیروگاه گازی کشور شامل دو توربین گازی و یک توربین اضطراری با قدرت اسمی ۹ مگاوات و بمنظور تأمین انرژی الکتریکی تأسیسات صنعتی، اداری و منازل کارکنان صنعت نفت مسجدسلیمان در سال ۱۹۲۴ میلادی راه اندازی شد.

این نیروگاه که توسط شرکت سازنده کارکرد آن تا اوایل دهه ۵۰ خورشیدی پیش بینی شده بود به دلیل نگهداری و مراقبت و تعمیرات به موقع کارشناسان این شرکت تا سال ۱۳۶۸ یعنی دو برابر زمان پیش بینی شده عمر کرد و در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نقش مهمی در تأمین برق شهر مسجدسلیمان ایفا می کرد.
:
:
:
آخرین اخبار