تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار آبادان تاکید کرد:
آگاهی‌بخشی به جوانان و نوجوانان از چرایی حادثه ۱۳ آبان
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان بر لزوم آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان از چرایی حادثه ۱۳ آبان تاکید کرد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان بر لزوم آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان از چرایی حادثه ۱۳ آبان تاکید کرد.

مسعود رئوفی ظهر روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان اظهار کرد: ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

وی با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، افزود: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند اما دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان اضافه کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند و به این ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدی تری به خود گرفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نامگذاری کردند.

رئوفی، نقش فعال و بی بدیل دانش آموزان در مبارزه با استکبار را یادآور شد و تصریح کرد: دانش آموزان در۱۳ آبان ۱۳۵۷ به مردم مسلمان ایران، شور، شعور و عشقی دوباره بخشیدند و غبار از آینه احساس و شعور مردم انقلابی، برگرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.

وی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان با قیام خود به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، بایستی با ستمگران جهانی مبارزه کنند،  اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و همچون گذشته از پیش گامان این قیام ملی باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل، آن پیر بیدارگر زمان، روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و تمام ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است.

رئوفی در پایان، از مردم ولایی و همیشه در صحنه آبادان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان خواست تا در تجمع بزرگ ۱۳ آبان حضوری پرشور و گسترده داشته باشند تا به این ترتیب مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند.

بر اساس اعلام ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، زنگ استکبار ستیزی در روز ۱۲ آبان در تمامی مدارس و به طور نمادین در مدرسه صالحین نواخته می شود، همچنین تجمع دانش آموزان، دانشجویان و مردم روز ۱۳ آبان در ساعت ۹ صبح در محل بلوار دهداری مقابل استادیوم تختی خواهد بود.

اجرای سرود، برگزاری مسابقات نقاشی و شعار نویسی، ساخت عروسک، فضاسازی محیطی و نصب بنر از دیگر برنامه های قابل اجرا توسط ستاد گرامیداشت ۱۳ آبان در آبادان عنوان شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار