تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس عتبات عالیات خوزستان :
استقرار بیش از ۳۰۰ موکب در مرزهای شلمچه و چذابه
بیش از ۳۰۰ موکب در دو بخش بین‌راهی و ثابت برای پذیرایی از زائران در مرز‌های شلمچه و چذابه مستقر شد
رئیس عتبات عالیات خوزستان گفت: بیش از ۳۰۰ موکب در دو بخش بین‌راهی و ثابت برای پذیرایی از زائران در مرز‌های شلمچه و چذابه مستقر شد.

حجت‌الاسلام سید محمودموسوی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی است که می‌توان به واسطه آن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به جهانیان آموخت.

وی افزود: عاشورا و قیام امام حسین(ع) نمونه بارز احیای عدالت و پاکی بود و ما مسلمانان جهان باید با تاسی از این فرهنگ مقدس زندگی کنیم.

رئیس عتبات عالیات خوزستان گفت: ملت شیعه و مسلمان ایران نیز به منظور حفظ و گسترش فرهنگ عظیم عاشورایی هر سال برنامه عظیم پیاده‌روی اربعین را به طور ویژه پوشش و با برنامه‌های خودجوش و مردمی از زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) استقبال و پذیرایی می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات سازمان عالیات خوزستان در زمینه اجرای باشکوه پیاده‌روی اربعین بیان کرد: تحویل زمین به مواکب برای استقبال و پذیرایی از زائران حسینی در برنامه اربعین از مهم‌ترین اقدامات این سازمان است.

موسوی با بیان اینکه شهرها و استان‌های معین دو مرز شلمچه و چذابه مشخص شدند گفت: به ترتیبب شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، آغاجری، بهبهان، هندیجان، ایذه، باغملک و استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگلویه و بویراحمد، هرمزگان و اصفهان به عنوان معین مرز شلمچه انتخاب شدند.  

وی تصریح کرد: شهرستان‌های سوسنگرد، هویزه، حمیدیه، اهواز، کارون، باوی، شوش، اندیمشک، دزفول، شوشتر، گتوند، مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و استان اصفهان معین مرز چذابه هستند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان افزود: بیش از 300 موکب در دو بخش بین‌راهی و ثابت برای پذیرایی از  زائران در مرز‌های شلمچه و چذابه مستقر است.   

وی افزود: از شهروندان خوزستان درخواست ‌داریم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر پیاده‌روی بزرگ اربعین با مواکب مستقر در مرز‌های شلمچه و چذابه برای تامین خوراک، پوشاک و ملزومات مورد نیاز زائران همکاری‌های لازم را انجام دهند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار