تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
صادرات روزانه 2.5 میلیون دلار کالا از مرز شلمچه
روزانه بیش از 2.5 میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به خارج از کشور صادر می شود که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است
فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه تراز تجاری صادرات کالا از مرز شلمچه طی سال جاری بر واردات پیشی گرفته است،گفت:روزانه بیش از 2.5 میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به خارج از کشور صادر می شود که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

ولی اله حیاتی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد شهرستان خرمشهر، تشکیل کمیته حقوقی لایروبی اروند را یادآور شد و گفت:وزارت خارجه به منظور خارج سازی شناورهای مغروقه باقی مانده از جنگ تحمیلی و لایروبی اروند کمیته حقوقی تشکیل داده است و امید است که با لایروبی آن، عمق اروند به 9 متر افزایش یابد تا کشتی های بالای 15 هزار تن در بندر خرمشهر پهلوگیری کنند.

 دولت در خرمشهر اقدامات اساسی انجام داد

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات دولت در خرمشهر، گفت:ارائه گزارش خدمات دولت به منزله نبود کاستی و کمبودها نیست و تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیاد داریم و همه باید تلاش کنیم که به نقطه مطلوب برسیم.

حیاتی، سهم خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را 16 هزار هکتار عنوان کرد و گفت:سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی شلمچه زیر پوشش شبکه آبیاری زهکشی و تسطیح قرار گرفته و برای کشت پاییزه آماده شده است.

وی میزان اعتبار هزینه ای دولت برای هر هکتار از زمین های کشاورزی را 170 میلیون ریال خواند و گفت:بنای کار دولت بر مبنای تعامل است و اعتقاد دارم که باید همه قدرت های تاثیر گذار همسو و هم جهت برای پیشبرد اهداف حرکت کنند.

سازمان هیا مردم نهاد، دولت را در آیین های پیاده روی اربعین کمک کنند

فرماندار خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش، شلمچه را تنها مرز تردد اتباع خارجی در ایام اربعین دانست و گفت:به منظور خدمت به زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه مواکب مخصوص میزبانی، پذیرایی و مسیر تردد زائران خارجی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان مردم نهاد در کار ترجمه در خدمت رسانی به زائران خارجی می توانند کمک کنند، گفت:از سازمان های مردم نهاد می خواهیم، به صورت گروهی با هماهنگی نیروهای انتظامی در زمینه ترجمه زبان های مختلف به خدمات رسانی به زائران اتباع خارجی کمک کنند.

حیاتی اظهار داشت:اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مربوط به صدور روادید و گذرنامه زئران حتما باید با روابط عمومی فرمانداری خرمشهر هماهنگ شود تا مشکلی برای زائران اربعین حسینی در مرز ایجاد نشود.

 زائران اربعین حسینی روادید و گذرنامه را قبل از عزیمت به مرز تهیه کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی بدون روادید و گذرنامه در مرزها حاضر نشوند، گفت:خروج زائران از مرز تحت هیچ گونه شرایطی بدون روادید و گذرنامه امکانپذیر نیست و توصیه می شود از کنسولگری های مستقر در کشور، روادید تهیه کنند.

حیاتی اظهار داشت: صدور روادید در مرز شلمچه انجام نمی پذیرد و زائران حتما روادید را از شهرستان های مبداء سفر فراهم کنند.

وی ادامه داد: امید است با برنامه ریزی منسجم و اطلاع رسانی به موقع، مرز آرام و روان برای تردد زائران از مرز شلمچه داشته باشیم.

پایانه مسافری مرز شلمچه با حضور وزیر راه شهرسازی بهره برداری می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر همچنین با تشریح تمهیدات لازم برای عبور زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، گفت:پایانه مسافری مرزی شلمچه پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی با 32 گیت ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری بهره برداری می شود.

حیاتی در ادامه گفت:سال گذشته 747 هزار و 435 زائر از مرز شلمچه برای زیارت عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین در کربلا سفر کردند و امسال پیش بینی می شود این تعداد به یک میلیون زائر افزایش یابد.

وی افزود:سال گذشته 40 هزار و 117 زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه به عراق تردد کردند و امسال نیز مرز شلمچه به عنوان مرز ویژه تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح امکانات و زیرساخت های مهیا شده برای تردد زائران از مرز شلمچه گفت:امسال 250 موکب خدمت رسان به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مستقر شده و پیش بینی می شود روزانه یک هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع شود.

حیاتی ساخت 500 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر 11 کیلومتری میدان مقاومت تا مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:علاوه بر فعال شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای، ناوگان حمل و نقل ریلی از میدان مقاومت تا شلمچه و از شلمچه تا دیگر نقاط کشور فعال می شود.

وی تردد ریلی سال گذشته از میدان مقاومت تا شلمچه را 70 هزار رام قطار عنوان کرد و گفت:تردد ریلی از شلمچه تا دیگر مناطق کشور 100 هزار رام قطار بود و امسال توصیه می شود که تعداد ریل باس برای تردد زائران از شلمچه تا مناطق مبداء سفر زائران افزایش یابد.

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه آهن خرمشهر – بصره نیز گفت:دولت یازدهم، اقدامات خوبی برای تکمیل و راه اندازی خط راه آهن خرمشهر به بصره انجام داده و هم اینک سرمایه گذار بخش خصوصی این کار را به عهده گرفته است.

حیاتی تردد زائران با کشتی از خرمشهر به عراق در سال گذشته را سه هزار و 464 نفر خواند و گفت:امسال برای آسان تر شدن تردد زائران اربعین از مرز آبی خطوط کشتی نیز افزایش می یابد.

زیرساخت های مورد نیاز زائران از قسمت عراقی مرز از سوی سازمان منطقه آزاد اروند فراهم شد

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به زیرساخت های طرف عراقی، گفت: با توجه به اینکه دو جلسه با طرف عراقی در مرز گرفته شد، مقرر شد که در سمت مرزی عراق 25 گیت ورود و خروج راه اندازی شود و در این رابطه سازمان منطقه آزاد اروند اقدامات خوبی انجام داده و روز یکشنبه هفته گذشته نیز گروهی برای تامین زیرساخت ها و ساماندهی گیت های گذرنامه اعزام شده است.

 60 درصد شبکه توزیع آب آشامیدنی خرمشهر قدیمی و فرسوده است

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی نداریم، اظهار داشت: 60 درصد شبکه آب آشامیدنی خرمشهر قدیمی و مربوط به قبل از جنگ تحمیلی است و نیاز به بازسازی و احداث دارد.

حیاتی، 40 درصد شبکه فاضلاب خرمشهر را اجرا شده خواند و گفت:با توجه به اینکه مابقی شبکه فاضلاب به اعتبار کلان نیاز دارد، سازمان منطقه آزاد اروند مرحله به مرحله آن را انجام می دهد.

استخر چند منظور نفت و گاز اروندان تا آخر سال به بهره برداری می رسد

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: شرکت نفت و گاز اروند برای تکمیل فضای ورزشی در خرمشهر با برنامه ریزی انجام شده، استخر چند منظوره تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

حیاتی گفت: دولت با تمامی کاستی ها و محدودیت هایی که در بودجه و اعتبارات عمرانی دارد خود را نسبت به مردم خرمشهر مدیون می داند.

چهارخطه کردن جاده اهواز – خرمشهر از مطالبات مردمی است

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش چهارخطه کردن جاده اهواز – خرمشهر را از مطالبات مردم خواند و گفت:فاز نخست طرح چهارخطه کردن جاده اهواز- خرمشهر با بیش از 10 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال اجرا است.

حیاتی گفت: احداث روکش آسفالت جاده امام صادق (ع) در برنامه کاری دولت است.

وی با بیان اینکه خط ریلی شادگان – بندر خرمشهر نیز در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: خط ریلی شادگان به بندر خرمشهر آغاز شده است.

به گزارش ایرنا مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

90 درصد صادرات کالای محدوده منطقه آزاد اروند از بندر خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه انجام می شود، و اگرچه نواقصی نیز در این مسیر وجود دارد با برنامه ریزی ها این نواقص نیز برطرف خواهد شد.

با توجه به تاکید دولت و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق صادرات غیرنفتی، برای نخستین بار در حوزه صادرات و واردات در منطقه آزاد اروند، تراز صادرات بر واردات مثبت شده و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی محقق شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار