تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:
خروج زائران از مرز شلمچه در 10 دقیقه
فرماندار ویژه خرمشهر با اعلام افزایش شمار مواکب امسال به 250 موکب گفت: امسال زائران در مدت ده دقیقه وارد عراق خواهند شد
فرماندار ویژه خرمشهر با اعلام افزایش شمار مواکب امسال به 250 موکب گفت: امسال زائران در مدت ده دقیقه وارد عراق خواهند شد.

ولی‌الله حیاتی در حاشیه نشست با مدیر عاملان سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان اظهار کرد: اربعین امسال با سنوات گذشته متفاوت خواهد بود و قطعا استقبال زائران چشم‌گیر خواهد شد، ما نواقص و کاستی‌های گذشته را برطرف کردیم و امیدواریم امسال با برنامه‌ریزهای صورت گرفته تردد زائران آسان و توام با امنیت باشد.

وی ادامه داد: ما در مرز شلمچه امکان تردد ریلی، زمینی و دریایی داریم، در اربعین سال 92 تردد ریلی نداشتیم و در سال 93 فقط از برون شهرستانی استفاده شد، اما در اربعین سال 94 حدود 70 هزار نفر از میدان مقاومت تا مرز شلمچه از طریق امکان ریلی تردد داشتند.

فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه امسال استفاده بیشتری از امکان تردد ریلی خواهیم داشت، گفت: امسال برای تردد ریلی سه ایستگاه ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: ما در سال 93 مجوز کشتی‌رانی را از دولت اخذ کردیم، اما به دلیل هزینه‌ها استقبال خوبی از سوی زائران صورت نگرفت ولی استنباط ما این است که امسال تردد از امکان دریایی زیاد خواهد بود.

حیاتی با تاکید بر اینکه امسال تعداد مواکب به 250 افزایش پیدا می‌کنند، متذکر شد: امروز که در مرز شلمچه بودم، شور و شعف وصف‌ناپذیری را در میان مردم می‌دیدم.

معاون استاندار در خرمشهر بیان کرد: امسال 25 گیت گذرنامه در مرز شلمچه ایجاد شده است، تا تردد و حرکت زائران روان و بدون دغدغه انجام گیرد و در سه ثانیه گذرنامه آنها مهر می‌خورد و در طول ده دقیقه وارد کشور عراق می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کارهایی که در پایانه مرزی شلمچه انجام شده، پایدار است، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند در بحث اربعین از پیشتازان است و با کمک‌های زیربنایی خود و تلاش مجاهدانه، بخش عمده‌ای از کارها حل شده است و اقداماتی را نیز در کشور عراق انجام داده است.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
دست مریزاد که با این همتتنان شور حسینی را در دل ملت اسلامی برانگیختیید
:
:
:
آخرین اخبار