تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکاتی که برای گرفتن ویزای اربعین باید رعایت شود
شور وشوق مردم برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، باعث ورود سودجویانی برای سرکیسه کردن مردم در این زمینه شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرکل حج و زیارت خوزستان از مردم خواست تنها از طریق دفاتر معرفی شده سازمان حج و زیارت اقدام به اخذ ویزای اربعین کنند تا دچار مشکل نشوند.

 ناصر حویزاوی گفت: امسال ویزا تنها به صورت گروهی صادر می شود که از سوی دولت عراق، ۴۰ دلار اعلام شده است و اعتبار آن از زمانی که وارد عراق می شوند، 20 روز است.

وی بیمه زائران، مدیریت کمیته هایی مختلف و ثبت نام زائران در سامانه سماح را از مسائلی دانست که در سال جاری به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه روند صدور ویزا سه روز طول می کشد، ادامه داد:‌ امسال تمام مراحل ثبت‌نام و همچنین واریز مبلغ هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در این زمینه علاوه بر 40 دلار هزینه ارزی اخذ روادید،  10 هزار تومان هزینه خدمات دفتری، 24 هزار و 800 تومان حق بیمه و همچنین دو هزار تومان حق ورود  به سایت سماح در نظر گرفته شده است که با توجه به نواسانات قیمت دلار، جمعا حدود یکصد و 80 هزار تومان برای هر نفر آب می خورد.

 نام نویسی سفر اربعین از 27 شهریورماه به صورت سراسری در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir آغاز شده است و تا 24 آبان‌ماه ادامه دارد.

پایانه های مرزی چذابه، شلمچه و مهران سه پایانه مرزی کشور به شمار می روند که هرساله تعداد زیادی از زائران حسینی از این سه مرز برای سفر به کربلا و نجف عبور می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار