تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 6 ماه نخست امسال؛
20 کارگاه ساختمانی ناامن در اهواز تعطیل شد
در 6 ماه نخست امسال با بازرسی از کارگاه های ساختمانی در سطح شهرستان اهواز، 20 کارگاه نا ایمن طبق ماده 105قانون کار تعطیل شد
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در 6 ماه نخست امسال با بازرسی از کارگاه های ساختمانی در سطح شهرستان اهواز، 20 کارگاه نا ایمن طبق ماده 105قانون کار تعطیل شد.

سید نور محمد پور بیان کرد: با توجه به کثرت و شدت حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی، با تشکیل تیم ها و گشت های اختصاصی از کارگاه های اهواز بازرسی انجام گرفت.

وی گفت: در این مدت 12 هزار و 599 مورد بازرسی از سوی بازرسان کار این اداره کل در سطح خوزستان انجام شد.

محمد پور شمار حوادث به وقوع پیوسته در 6 ماه نخست پارسال را تعداد 387 فقره برشمرد که این تعداد در این مدت مشابه امسال به 153 فقره کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، مکار و رفاه اجتماعی خوزستان به نقش و جایگاه کمیته های حفاظت و بهداشت کار اشاره کرد و گفت: در 6 ماه نخست امسال تعداد یک هزار و 457 کمیته در سطح کارگاه های بالای 25 نفر خوزستان فعالیت داشتند که با تشکیل تیم ارزیابی کمیته ها روش نظارت بر فعالیت کمیته های مذکور بهبود یافته است.

وی درباره آیین نامه جدید تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران اظهار کرد: کلیه کارفرمایان که تمام یا بخشی از امور اجرایی و فعالیت یا کارگاه خود را به پیمانکار واگذار می کنند مکلف هستند پیمانکاران خود را از بین افراد واجد صلاحیت ایمنی انتخاب کنند و پیمانکاران هم باید با مراجعه به اداره های تعاون کار و رفاه اجتماعی محل، تقاضای بررسی و تایید صلاحیت کنند.

محمد پور افزود: همچنین مالکان و کارفرمایان کارگاه های ساختمانی که تمام یا بخشی از کارهای ساخت و ساز را به پیمانکار واگذار می کنند مکلفند پیمانکاران خود را از بین مجریان صلاحیت دار انتخاب کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار