تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه در نودگذشت/لیزر انداز معروف اهواز لو رفت!
برنامه ای که در آن به امتیاز آورترین مربی لیگ برتر ؛ قلعه نویی ؛رنکینگ فیفا ، مشکلات ورزشگاه ها ، داوری مسابقات ،مشکلات نفت تهران و صعود استقلال پرداخته شده بود. یکی از مهمترین بخش های این برنامه البته می توانست حضور محمودگودرزی در برنامه باشد که وزیر ورزش حاضر نشده بود حتی در دفترش هم پاسخگو باشد. چهره لیزرانداز معروف ورزشگاه اهواز با دوربین نود شکار شد، کسی که سال هاست برای اعضای تیم ها مشکل ایجاد می کند و هیچ کس کاری به او ندارد.
 برنامه نود سوم آبان با محوریت بررسی هفته نهم رقابت های لیگ برتر ساعت ۲۲:۳۸ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت .
 برنامه ای که در آن به امتیاز آورترین مربی لیگ برتر ؛ قلعه نویی ؛رنکینگ فیفا ، مشکلات ورزشگاه ها ، داوری مسابقات ،مشکلات نفت تهران و صعود استقلال پرداخته شده بود. یکی از مهمترین بخش های این برنامه البته می توانست حضور محمودگودرزی در برنامه باشد که وزیر ورزش حاضر نشده بود حتی در دفترش هم پاسخگو باشد. 

تیزری از آنچه در برنامه امشب نود خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
-نگاهی به پنج دهه زندگی فوتبالی منصور پورحیدری
-بررسی تبانی در لیگ دسته دوم
-درگیری و خونریزی دوباره در اهواز در روز توقف پرسپولیس مقابل قهرمان

سوال نظرسنجی برنامه درباره راهکار بهبود وضعیت نامناسب ورزشگاه ها پخش شد.

 کلیپ موسیقی همراه با تصاویر جذاب هفته نهم لیگ برتر پخش شد.

گزارش هوادار نابینای نساجی که هفته گذشته پخش شد و همراه با دوستش عادل به مسابقات نساجی می رفت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود و به همین خاطر محمد مسافری روی خط تلفنی آمد و ضمن انجام قرعه کشی با او گفتگویی انجام شد.

وی درباره اتفاقاتی که بعد از برنامه برایش افتاد گفت: استقبال خوبی شد و هر جا در شهرمان می رفتم من را می‌شناختند. بازی نساجی با خونه به خونه را هم به ورزشگاه رفتم اما چون جا نبود در زمین بازی نشستم.
مسافری درباره شکست تیمش گفت: نساجی خیلی خوب بازی کرد و شایسته برد بود اما مقابل خونه به خونه شکست خورد.
این هوادار نابینا در پاسخ به این که چقدر امیدوار است نساجی به لیگ برتر صعود کند گفت: تیم ما امسال تیم خوبی است و اگر مشکلات مالی حل شود به لیگ برتر صعود می کند. خیلی عقب افتادیم اما هنوز بازی های زیادی باقی مانده است و فرصت برای جبران هست و ۶ امتیاز اختلاف غیرقابل جبران نیست.

با بررسی افتخارات منصور پورحیدری سرپرست در بستر بیماری استقلال، کلیپ ویژه ای برای بزرگداشت پدر استقلال پخش شد.

ترین های هفته نهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
-حرکات تکنیکی هفته: احمد عبدالله زاده، کیم هیان گوی، محمدرضا حسینی، فرید کریمی، حیکم نصاری، علی فاطمی، وحید امیری، معین عباسیان، بهرام احمدی، اسماعیل شریفات، طالب ریکانی و کیوان امرایی
-تیر دروازه هفته: بابک حاتمی مقابل صبا
-کار تیمی برتر هفته: سپاهان مقابل سیاه جامگان
-موقعیت از دست رفته هفته: مرتضی تبریزی مقابل نفت تهران
-پاس گل برتر هفته: محمد ابراهیمی مقابل فولاد
-مهار برتر هفته: وحید طالب لو مقابل تراکتورسازی
-گل برتر هفته: حیکم نصاری مقابل ماشین سازی

نود درجه شامل مرور طنز حواشی هفته نهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
همه‌گیر شدن تقلید از ژست های رونالدو تا حد رئیس هیئت فوتبال تهران
پرتاب کبد و روده بزرگ ادینیو برای هواداران علاوه به جای قلبش!
تقدیر از قلعه نویی با اهدای پیراهن با اندازه small !
مسابقه شوت یکضرب راننده آمبولانس و آتش نشانی کنار زمین بازی
علاقه داور چهارم بازی لیگ برتری به علی کریمی و شماره او
تضاد شدید اتفاقات خطرناک ورزشگاه غدیر اهواز با طبع شاعرانه بیرانوند!
تشویق های هواداران استقلال برگرفته از رفتارهای اروپایی منصوریان
ترکیب رفتارهای مصنوریان از تراپاتونی، مورینیو، گواردیولا و یورگن کلوپ!

 خلاصه مسابقه تراکتورسازی ۲-۲ فولاد

خلاصه مسابقه نفت آبادان ۳-۰ ماشین سازی

عادل فردوسی پور با اشاره به کناره گیری وزیر ورزش و جوانان و معرفی سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی گفت از آقای گودرزی دعوت کردیم به برنامه نود بیاید و درباره عملکردش در فوتبال صحبت کنیم که پیشنهاد ما را قبول نکرد.

 آمار عملکرد امیرقلعه نویی در ادوار لیگ برتر مرور شد سرمربی تراکتورسازی با ۷۰۰ امتیاز ، امتیازآورترین مربی تاریخ لیگ برتر بوده و پس از او مجید جلالی با ۴۳۵ و علی دایی با ۳۷۶ امتیاز دوم و سوم هستند.

به بهانه گل به خودی این هفته محمد نصرتی، جدول آقای گل به خودی های تاریخ لیگ اعلام شد که امیرحسین صادقی با ۴ گل صدرنشین است و محمد نصرتی، محسن بنگر، سیامک کوروشی، هادی تامینی و حسن اشجاری با ۳ گل در رده های بعدی هستند.

جدول لیگ برتر و جدول گلزنان مرور شد و برنامه مسابقات هفته دهم اعلام شد.

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۲-۰ سایپا

ساعت ۲۳:۳۴ برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتشر شد که بعد از شرکت ۶۵۴ هزار نفر، ۳۵،۴ درصد فرهنگ و اخلاق خانوادگی در ورزشگاه ها، ۳۰،۹ درصد کنترل و شناسایی متخلفان، ۲۳،۹ درصد الزام باشگاه به ساماندهی و مدیریت هواداران را انتخاب کرده و ۹،۵ درصد یعنی کمترین میزان آرا به افزایش جریمه کمیته انضباطی اختصاص داشت.

 عملکرد منصوریان با استقلال در فصل جاری و نفت تهران در فصل گذشته مقایسه شد که نتایج دو تیم کاملا شبیه به هم بود و با رسیدن به هفته نهم نتایج هر دو تیم اوج گرفته است.



چهره لیزرانداز معروف ورزشگاه اهواز با دوربین نود شکار شد، کسی که سال هاست برای اعضای تیم ها مشکل ایجاد می کند و هیچ کس کاری به او ندارد.

خلاصه مسابقه نفت تهران ۲-۱ ذوب آهن

آمار درخشان گلزنی محمد قاضی تا هفته نهم بررسی شد که هیچ گاه در تیم های قبلی تا این هفته شش گل نزده بود.

عادل فردوسی پور گفت: تمرین تیم نفت به دلیل اعتصاب بازیکنان این تیم برگزار نشد و بازیکنان سیاه جامگان هم که کلا دنبال زندگی خودشان رفته اند و قصد تمرین کردن ندارند و این هفته دربی اعتصاب کنندگان بین نفت تهران و سیاه جامگان برگزار می شود. البته تجربه در سال های گذشته ثابت کرده هر تیمی تمرین نکند برنده می شود و درنتیجه این بازی مساوی خواهد شد!

مسعود مرادی کارشناس داوری این برنامه است و داوری مسابقات پخش شده به کمک او بررسی شد:
داوری مسابقه تراکتورسازی - فولاد: سرنگونی رفیعی در محوطه جریمه فولاد خطا نبود و برخورد دست مدافع فولاد عامل خطای پنالتی نبود. پنالتی فولاد درست بود و خطای سعید  آقایی کاملا واضح بود و با دست بازیکن فولاد را هل داد. 

داوری مسابقه نفت آبادان - ماشین سازی: پنالتی نفت آبادان درست بود و آخرین لحظه پای راست بازیکن برخورد کرد. سرنگونی مهاجم ماشین سازی در محوطه جریمه خطا نبود و هر دو بازیکن برای توپ اقدام کردند. 

داوری مسابقه نفت تهران - ذوب آهن: ربودن توپ از روی هوا هنگام زدن ضربه دروازه بان خطا است و رفتار غیر ورزشی است. درست است توپ روی هواست اما همچنان در اختیار دروازه بان است. گل ذوب آهن به درستی مردود اعلام شد و مرتضی تبریزی با دست توپ را زد. پنالتی نفت تهران درست بود و پای چپ فخرالدینی را مدافع ذوب آهن زد.

تیم منتخب هفته نهم لیگ اعلام شد: مهدی رحمتی(۱،۵)، میلاد فخرالدینی(۲،۵)، حسین بغلانی(۱،۵)، سروش سعیدی(۲)، احسان حاج صفی(۲)، گویی هیان کیم(۲)، سروش رفیعی(۲)، محسن کریمی(۲)، محمد قاضی(۱،۵)، مهدی زهیوی(۲) و محمد شادکام(۲)

نمرات بازیکنان برتر لیگ براساس امتیازات تیم آنالیز برنامه نود از روی سایت برنامه مرور شد که مهدی ترابی صدرنشین لیگ برتر با نمره ۲،۳۹ است و ساسان انصاری با  ۲،۵ دوم بوده و محمد ایران پوریان و سیدجلال حسینی با ۲،۵۶ امتیاز سوم هستند.

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال خوزستان ۱-۱ پرسپولیس

پیش از پخش حواشی بازی گزارشی از برآورده کردن آرزوی کودک مبلات به سرطان استقلالی پخش شد که آرزو داشت به پرسپولیس گل بزند و قبل از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان این آرزو برآورده شد.
پرسپولیس در جریان بازی هیچ موقعیتی برابر استقلال خوزستان به دست نیاورد و استقلال تنها روی ضربات ایستگاهی به این تیم شانس داد.

داوری مسابقه استقلال خوزستان - پرسپولیس: سرنگونی زهیوی در محوطه جریمه خطا نبود و تصمیم داور مبنی بر شبیه سازی درست بود. خطای هند منجر به گل استقلال خوزستان درست نبود و توپ به پشت بازیکن پرسپولیس خورد. پنالتی پرسپولیس درست بود و علیپور زودتر توپ را زد و دروازه بان پای راست او را زد. هل دادن علیپور توسط طیبی در محوطه جریمه پنالتی نبود و نیروی کافی را نداشت. خطای منجر به گل پرسپولیس هم درست نبود و مدافع توپ را زد.

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
- نجات جان مهاجم تیم پاراگ توسط کمک داور بازی
- جانشینی مارچلو لیپی سرشناس به جای سرمربی برکنار شده تیم ملی چین
- پیوستن حسین طیبی پس از درخشش در جام جهانی فوتسال به تیم غیرت ازبکستان
- شکست تیم منتخب بانوان بم و سیرجان مقابل سوئد در قالب تیم ملی بانوان
- نتایج لیگ فوتبال بانوان
- اوضاع خراب چمن ورزشگاه تختی تهران
- صعود تیم ملی فوتبال به رده بیست و هفت جهان در رنکینگ فیفا
- گلایه های محمدرسول مظفری داوری که به دلیل سانحه رانندگی خانه نشین شده و به او رسیدگی نشده است
- تقدیر مسئولان تراکتورسازی از امیر قلعه نویی به خاطر انتخاب به عنوان برترین سرمربی ایرانی در جهان
- صعود چونبوک موتورز با برتری مقابل اف سی سئول به فینال لیگ قهرمانان آسیا با قضاوت فغانی. دیگر فینالیست بازی‌ها العین امارات است
- لغو بازی جوانان گسترش فولاد و مهدیه به دلیل فراموشی هیئت فوتبال تبریز برای انتخاب داور!
- ادامه مشکلات بی پایان مالکیت باشگاه نفت تهران
- یازگشت غلامحسین پیروانی به فوتبال با قبول هدایت فجرسپاسی

درپی حوادث مسابقه پرسپولیس واستقلال خوزستان، اژدری زاده مدیرعامل باشگاه فولاد به رئیس فدراسیون فوتبال نامه زده و گفته است ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت ورزشگاه را به هواداران استقلال نمی دهیم و در غیر این صورت اگر اتفاقی بیفتد مسئولیت آن به عهده ما نیست.

آنالیز ویژه ای از عملکرد رحیم زهیوی ستاره تکنیکی خط حمله تیم فوتبال استقلال خوزستان پخش شد.

 بازی فوتبال فانتزی سایت برنامه نود بررسی شد و تیم های برتر فانتزی و امتیازات آنان اعلام شد.

طالقانی رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان پس از دو روز متوالی پاسخ ندادن روی خط تلفنی برنامه نود آمد و بابت اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان عذرخواهی کرد.

رئیس هیئت فوتبال خوزستان درباره دلیل اتفاقات رخ داده در ورزشگاه گفت: بعضی از تماشاگران از تصمیماتی که در بازی گرفته می‌شود ناراحت می‌شوند و واکنش خودشان را به این ترتیب نشان می دهند که مورد تایید ما نیست و متاسفانه اقدام به اعمالی می کنند که شایسته یک تماشاگر فهیم نیست.
وی در پاسخ به این که آیا نیروی انتظامی به اندازه کافی در ورزشگاه بود گفت: در رابطه با اینکه باید نیروی حداکثری استفاده شود حرف شما را تایید می کنم و باید از دوستان سوال کرد این که برنامه ای برای این موضوع داشتند یا خیر. 
طالقانی درباره این که این همه سنگ از کجا وارد ورزشگاه غدیر می شود و مگر بازرسی صورت نمی گیرد گفت: اطراف ورزشگاه سنگ زیاد است و می توانند از بیرون آن را بیاورند. زمانی که بازی بین دو نیمه بود افراد از ورزشگاه خارج شدند و سنگ ها را با خود به داخل آوردند و احتمالا از دید نیروی انتظامی پوشیده بوده است. ورزشگاه گیت دارد اما این سوالات را باید از نیروهای بازدارنده مطرح کنید.
طالقانی در پاسخ به این که آیا عملکرد خودتان را در این ماجرا بدون نقص می دانید گفت: وظایف ما چیزهای دیگری است و تهیه زمین بازی، اسکوربرد، امکانات رسانه و از این کارهاست که به خوبی انجام دادم و هیچ مشکلی نداشته ایم. 
وی ادامه داد: شما گفتید من به عنوان رئیس هیئت برتر سال گذشته انتخاب شدم که این طور نبوده و فقط یک جایزه به من برای مسائل فرهنگی که در خرمشهر انجام شد داده اند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه فاصله جدایی بین تماشاگران دو تیم وجود نداشت و اگر نیروی انتظارمی بین تماشاگران دو تیم قرار می گرفت و فاصله ایجاد می‌شد این درگیری ایجاد نمی‌شد. ۲۵۰ صندلی کنده شد که تبدیل به ۵۰۰ تیغ برنده برای پرتاب و آسیب زدن شده است.
طالقانی افزود: من قبول دارم که باید این پیشامدها کمتر شود ولی همه باید دست به دست هم دهیم، هم تماشاگران که بدانند برای اوقات فراغت به ورزشگاه آمده اند نه این که دست به تخریب بزنند من از این افراد سوال دارم آیا در خانه خودشان هم وقتی هنگام تماشای بازی عصبانی می شوند شیشه تلویزیون خودشان را می شکنند. کانون هواداران و دستگاه های فرهنگی باید روی هواداران کار کنند و آداب حضور در ورشگاه را به آنان آموزش دهیم. من به خاطر اتفااقت رخ داده از کسانی که صدمه دیدند عذرخواهی می کنم و تاسف می خورم و چیز بیشتری نمی توانم بگویم.
مجری برنامه نود گفت خوب است که عذرخواهی می کنید اما ممکن بود کسی در این قائله کشته شود و مشکل اینجاست که این رفتار ادامه دارد و طالقانی در پاسخ گفت: حرفتان درست است و من حتی در جلسه اعلام کردم که آقای تاج تهدید کرده اگر نیروهای بازدارنده و استان خوزستان نمی تواند امنیت را برقرار کند ما دیگر بازی آنجا برگزار نکنیم ولی فکر می کنم با حداکثر نیرویی که در بازی آینده وارد می کنند جلوی این اقدامات را می گیریم تا شرمنده مردم نشویم.

گزارشی از مشکلات مالی استقلال خوزستان و تهدید پورموسوی سرمربی تیم به کناره گیری در صورت حل نشدن مشکلات پخش شد.

دوربین نود بعد از چند سال به برنامه برگشت و تصاویر ارسالی جالب بینندگان به سایت برنامه نود پخش شد.

خلاصه مسابقه سپاهان ۲-۱ سیاه جامگان

تصاویر زیبایی از روند آماده سازی ورزشگاه نقش جهان پخش شد که قرار است به زودی پس از سالها بازگشایی شود.

مشکلات عجیب مالی بازیکنان سیاه جامگان موضوع گزارش بعدی بود و اعضای تیم مدعی بودند پول لازم برای اجاره محل اقامت خود را هم ندارند.

ارتباط تصویری با امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان در بحرین برقرار شد که تیمش با شکست ازبکستان و صعود به نیمه نهایی قهرمانی آسیا راهی جام جهانی شد.

پیروانی سرمربی تیم جوانان گفت: ما در سید چهارم گروهمان قرار داشتیم و تمام بازی های ما به همین خاطر سخت بود. دو تیم از گروه ما به جمع چهار تیم برتر و جام جهانی صعود کردند.

وی ادامه داد: ما در گروه دوم شدیم و به ازبکستان خوردیم که ۱۰ دوره به جام جهانی رفته و نقاط قوت این تیم که کناره هایش بود را بستیم و در ضدحمله و ضربات ایستگاهی به گل رسیدیم و در این بازی به اهداف خودمان رسیدیم و به جام جهانی صعود کردیم. بعد از گل دوم دیگر ازبکستان از تب و تاب افتاد و می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. گل های ما را رضا جعفری زد که بازیکن سایپا است.  
پیروانی در پایان گفت: پنجشنبه ساعت ۱۶:۱۵ با عربستان بازی داریم و برنده بازی به فینال صعود می کند. 

خلاصه مسابقه صبا ۰-۰ گسترش فولاد

خلاصه مسابقه پیکان ۰-۰ پدیده

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.

داوری مسابقه سپاهان - سیاه جامگان: خطای هند منجر به گل سپاهان درست بود اما باید داخل محوطه جریمه و پنالتی اعلام می شد. سرنگونی مهاجم سیاه جامگان در محوطه جریمه خطا بود و مدافع سپاهان با سد راه این بازیکن مرتکب پنالتی شد که اعلام نشد. دقیقه ۳۸ بازیکن سیاه جامگان برای دومین بار در محوطه جریمه زمین خورد که این بار پنالتی نبود. خطای منجر به گل سیاه جامگان اشتباه بود و بازیکن سپاهان توپ را زد. 

داوری مسابقه صبا - گسترش فولاد: گل صبای قم به اشتباه آفساید اعلام شد. کارت زرد دوم و اخراج ابطحی اشتباه و سختگیرانه بود. کارت زرد دوم و اخراج دیوسالار درست بود و با دست جلوی حمله تیم حریف را گرفت.

خشن ترین تیم های فصل لیگ برتر اعلام شدند که صبا با ۱۸ کارت زرد و ۴ کارت قرمز از همه تیم ها بیشتر خشونت به خرج داده بود.

 گل های هفته یازدهم دسته اول فوتبال کشور پخش شد.

حواشی هفته ششم لیگ برتر فوتسال آخرین بخش گزارشی این هفته برنامه نود بود و به دلیل کمبود وقت بررسی تبانی در لیگ دسته دوم به هفته آینده موکول شد.

عباسی مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان روی خط تلفنی آمده و اعلام کرد تیمش در بازی روز جمعه مقابل نفت تهران به میدان خواهد رفت.
وی درباره مشکلات مالی باشگاه سیاه جامگان و اعتراض بازیکنان این تیم گفت: مردم و فوتبالی های ما آدم های زرنگی هستند و می دانند یک سری اتفاقات چه مسائل پشت پرده ای دارد. اتفاقاتی در هفته گذشته در باشگاه ما افتاد و قبول داریم نتوانستیم به تعهدات عمل کنیم اما این که این قدر سیاه نمایی کنیم و قضیه تاریک جلوه داده شود مردم می دانند از کجا آب می خورد.
عباسی درباره این که در مسابقه با نفت مربی تیم چه کسی است گفت: دستیاران بومی آقای کاظمی باقی مانده اند و تیم را هدایت می کنند. 
وی افزود: با یک سری افراد جدید صحبت کردیم و فردا هم با خداداد عزیزی جلسه داریم. ایشان قرار نیست سرمربی شود و مسئولین کلی باشگاه در حوزه فنی و فوتبال را با سمت مدیرفنی به عهده می گیرد و در جلسه فردا سرمربی هم انتخاب می شود.
عباسی درباره صحبت های روح الله سیف الهی که گفته خانه اجاره گرفته و پول رهن خانه را از او گرفته اند و به صاحب خانه اش نداده اند گفت: این طور نیست و ایشان دریافتی هایی داشته است اما من نمی خواهم وارد جزییات شوم و مشکلات مالی در همه باشگاه ها هست و بازیکنان باید بدانند باشگاه سیاه جامگان ۶ سال به صورت خصوصی اداره شده و جلو آمده و امسال به دلیل عمل نکردن به برخی تعهدات دچار مشکل شده است.
وی در پایان گفت: جمعه تیم ما بازی می کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

پس از سه ساعت و ۶ دقیقه برنامه این هفته با پخش آخرین آمار نظرسنجی ساعت ۱:۴۴ بامداد به پایان رسید. در نهایت با شرکت یک میلیون و ۲۲۴ هزار نفر، ۴۲،۶ درصد بینندگان ایجاد فرهنگ و اخلاق خانوادگی را راهکار بهبود وضعیت نامناسب ورزشگاه ها عنوان کردند.


مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار