تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
باید متولی اصلی مطالعات تنگی نفس مشخص شود
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که باید متولی اصلی مطالعات در خصوص تنگی نفش مشخص شود، گفت: باید بتوانیم با مردم به‌طور شفاف و صریح مطرح کنیم. اکنون مردم در هاله‌ای از ابهام هستند
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که باید متولی اصلی مطالعات در خصوص تنگی نفش مشخص شود، گفت: باید بتوانیم با مردم به‌طور شفاف و صریح مطرح کنیم. اکنون مردم در هاله‌ای از ابهام هستند.

هاشم بالدی در جلسه بررسی مشکلات تنفسی ناشی از اولین بارندگی پاییزی که روز دوشنبه سوم آبان‌ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این‌که کاش این جلسات از همان 2 سال پیش هم‌زمان با اوج مراجعات به بیمارستان‌ها برگزار می‌شد و به نتیجه می‌رسید، گفت: موضوع پیشگیری را مطرح می‌کنند اما با چه مستند علمی می‌توانیم پیشگیری کنیم؛ ما چیزی در این خصوص در اختیار نداریم.

وی با اشاره به این‌که بر اساس گزارش هواشناسی فردا بارندگی خواهیم داشت، گفت: اخطاری در این خصوص اعلام کردیم تا مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند، اما ما مردم را در گردوخاک محدود می‌کنیم، در بارندگی نیز از آن‌ها می‌خواهیم که تردد نکنند. نمی‌توان به این شکل کار را انجام داد بلکه باید نسخه واحدی پیچیده شود.

بالدی افزود: در خصوص این پدیده چندین سؤال مطرح است؛ فردا بارندگی رخ می‌دهد و ممکن است 25 هزار نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. البته تاکنون حتی یک مورد فوتی به دلیل تنگی نفس گزارش نشده است اما مراجعات گسترده‌ای داشته‌ایم.

وی با طرح این پرسش که متولی اصلی مطالعات در این تیم باید چه سازمان یا دستگاهی باشد، گفت: باید متولی اصلی مطالعات مشخص شود که بگوییم فلان مرجع در حال انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم است و همه دستگاه‌های دیگر به آن کنند تا علت شناسایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین بر لزوم وجود یک برنامه کاری مشخص تأکید کرد و گفت: باید مشخص شود که تاکنون چه اقداماتی انجام شده و همه اقدامات و پژوهش‌ها جمع‌بندی و به صورت یک گزارش تدوین شود؛ نتایجی که تاکنون حاصل شده نیز باید گردآوری و مشخص شود که آیا این نتایج حاصل مطالعات مستند بوده است.

بالدی تأکید کرد: استاندار سابق برای واگذاری مطالعات بومی به دانشگاه‌های استان، تلاش بسیاری کرد و اگر در این 2، سه سال نتوانیم کاری انجام دهیم و علت این پدیده را شناسایی کنیم، اتفاقی مانند مطالعات سد گتوند رخ می‌دهد که به دانشگاه تهران واگذار شد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود از برگزاری این جلسات این موضوعات استخراج و به مدیریت بحران اعلام شود که بتوانیم با مردم به‌طور شفاف و صریح مطرح کنیم. اکنون مردم در هاله‌ای از ابهام هستند. همچنین باید یک برنامه زمان‌بندی مشخص شود که بتوان به‌طور مثال اعلام کرد تا 2 ماه دیگر نتایج مشخص می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار