تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حدود 55 درصد تعهد اشتغال خوزستان محقق شد
رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تحقق 54.74 درصد تعهد اشتغال استان از آغاز سال تاکنون گفت: تا امروز ایجاد 10 هزار و 690 فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده است
رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تحقق 54.74 درصد تعهد اشتغال استان از آغاز سال تاکنون گفت: تا امروز ایجاد 10 هزار و 690 فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده است.

حسین نظری اظهار کرد: تعهد اشتغال خوزستان در سال 95، 19 هزار و 527 فرصت شغلی است که این رقم توسط دستگاه‌های اجرایی استان در ابتدای سال ثبت شده است و این دستگاه‌ها موظف شده‌اند که تا پایان سال تعهد اشتغال خود را محقق کنند.

وی افزود: از نظر میزان تحقق تعهد اشتغال، سازمان جهاد کشاورزی در رأس دستگاه‌های اجرایی قرار دارد. تعهد این سازمان اشتغالزایی برای 2500 نفر بوده است که تاکنون توانسته 2733 فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت کند. به عبارتی 109 درصد تعهد اشتغال خود را محقق کرده است.

نظری با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی (ره) از نظر تحقق تعهد اشتغال در جایگاه دوم قرار گرفته است، تصریح کرد: کمیته امداد ایجاد 1200 فرصت شغلی را متعهد شده بود و تاکنون 92 درصد از تعهد خود یعنی 1120 فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت کرده است.

وی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز از نظر تحقق تعهد اشتغال در جایگاه سوم قرار دارد. تعهد این سازمان ایجاد 500 فرصت شغلی بوده که تاکنون 403 فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت کرده است و به عبارتی موفق به تحقق 80.6 درصد تعهد اشتغال خود شده است. اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز متعهد به اشتغالزایی برای 3337 نفر در سال 95 است که تاکنون 62 درصد آن محقق شده و اشتغال 2067 نفر را در سامانه رصد ثبت کرده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان بیان کرد: از سال 90 که سامانه رصد طراحی و به اجرا گذاشته شد، تاکنون این میزان تحقق و تعهد اشتغال بی‌سابقه بوده است. اکنون 54.74 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است، در صورتی‌که در سال‌های گذشته تا این موقع از سال، حدود 30 درصد تعهد اشتغال محقق می‌شد.

نظری در خصوص آن‌دسته از دستگاه‌های اجرایی که تاکنون بخش کمی از تعهد اشتغال خود را محقق کرده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، اداره‌کل آموزش‌وپرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، 5 دستگاه اجرایی هستند که کمترین میزان تحقق تعهد اشتغال را دارند.

وی ادامه داد: برای مثال دانشگاه شهید چمران اهواز در ابتدای سال جاری ایجاد فرصت شغلی برای 47 نفر را متعهد شد اما تاکنون حتی یک فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت نکرده است. همچنین اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش با وجود گستردگی خود متعهد به ایجاد 266 فرصت شغلی بود اما تاکنون فقط اشتغالزایی برای 4 نفر را در سامانه رصد ثبت کرده است.

نظری افزود: این دستگاه‌ها در هر سال تعهد اشتغال خود را با توجه به شرایطی که دارند تعیین می‌کنند و هیچ کس تعهد اشتغال دستگاه‌های دیگر را تعیین نمی‌کند. با این وجود هنوز این پنج دستگاه نتوانستند تعهد اشتغالی که خود تعیین کردند و متعهد شدند را محقق کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار