تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
تیم اقتصادی دولت نیازمند تقویت و اصلاح است
تغییرات صورت گرفته در سه وزارتخانه اولویت فعلی کشور نبودند و مطالبات مردم را محقق نمی‌کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات صورت گرفته در سه وزارتخانه اولویت فعلی کشور نبودند و مطالبات مردم را محقق نمی‌کند.

عامر کعبی امروز اظهار کرد: تغییرات صورت گرفته در کابینه اگر چه نیاز بود اما اولویت جدی کشور نبود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مطالبات جدی مردم بحث معیشت و رفع موانع اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نیاز جدی کشور خروج از رکود اقتصادی است که متاسفانه همچنان مردم را دچار مشکل کرده است.

وی به افزایش روز افزون مطالبات مردم در تامین فرصت‌های شغلی اشاره کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین فعال بودن بخش تولید یکی از دغدغه‌های جدی در اقتصاد کشور است که باید تیم اقتصادی دولت برای این موضوعات چاره‌اندیشی کنند.

کعبی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور عدم وجود برنامه‌ریزی صحیح در بخش صنعت است به طوری که پراکندگی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در سطح کشور مشکلات و معضلات اجتماعی را به دنبال خود داشته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم در برخی مراکز و مناطق کم جمعیت و مرفه کشور میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت آنچنان زیاد است که باعث مهاجرت تعداد زیادی مردم از استان‌های دیگر به این مناطق برای اشتغال هستیم و این موضوع باعث مشکلاتی در این مناطق شده است.

وی افزود: این در حالی است که شاهدیم در استان‌ها و مناطقی همچون خوزستان کمترین توجه به صنایع پایین دستی در بخش پتروشیمی و نفت هستیم و همچنین میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان آنچنان کم و ناچیز است که شاهد مهاجرت مردم از استان به استان‌های دیگر هستیم.

کعبی ادامه داد: انتظار جدی مردم از دولت اصلاح ساختار اقتصادی و برنامه‌ریزی منطقه‌ای برای رفع معضل بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید بخش خصوصی را ترغیب کند که در بخش‌های مختلف استان‌های همچون خوزستان که دارای ظرفیت اقتصادی خوبی هستند سرمایه‌گذاری کنند و ترغیب دولت باید همراه با مشوق‌های ملموس باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار