تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور خبر داد
کاهش 24 درصدی نزاع و درگیری در کشور/ وجود 2 میلیون معتاد در کشور
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور گفت: در نیمه اول امسال نزاع و درگیری در سطح کشور به میزان 24 درصد کاهش یافته ولی هنوز جای نگرانی است.

منتظرالمهدی صبح امروز در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل استان‌ها اظهار داشت: افزایش جرم ارتباط معناداری با کاهش اعتماد عمومی، سرمایه های اجتماعی و امنیت اجتماعی دارد که در رشد و بالندگی اعضای جامعه نقش بی بدیلی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جوانان که منجر به نزاع و درگیری می‌شود سطحی بوده و نیاز به مشاوره درست دارد، افزود: طبق پیمایشی که در مورد دغدغه های مردم انجام دادیم خشونت و نزاع و اعتیاد از جمله این دغدغه‌ها بود.

منتظر المهدی اذعان داشت: در نیمه اول امسال نزاع و درگیری در سطح کشور به میزان 24 درصد کاهش یافته ولی هنوز جای نگرانی است.

این مسئول با بیان اینکه هرگاه صمیمیت افول کند خشونت زاده می شود، ادامه داد: این کاهش صمیمیت منجر به انزوای درون خانواده، بیماری های دوقطبی و اسکوزوئید می‌شود که باید مورد مداقه قرار گرفته و درمان شود که در این ارتباط شناخت و درمان هیجان خود و دیگران ضروری است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور در عین حال تاکید کرد: هرگاه همدلی‌ها و اعتمادها کم می‌شود صمیمیت افول و خشونت افزایش می‌یابد.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های جوامع بشری ابتلا به اعتیاد است که به پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و حدود 6 دهه است که مشکل اصلی دولتمردان بحث اعتیاد بوده که خطرش از زرادخانه های هسته‌ای بیشتر است.

منتظر المهدی با بیان اینکه سالانه یک میلیون سلول مغزی یک معتاد از بین می‌رود، افزود: 200 میلیون نفر از افراد بالای 15 سال در دنیا معتاد هستند و در کشور ما هم حدود 2 میلیون نفر معتاد وجود دارد که هر یک از این معتادان 375 عمل بزهکاری در سال انجام می دهد که بخش قابل توجهی از سرقت های خرد را شامل می شود.
این مسئول تناقض های روانی، القای ناامیدی در جامعه و حرکت از سنت به مدرنیته را از مهمترین عوامل کاهش احساس امنیت ذهنی و روانی عنوان کرد و گفت: معتادان امروزی آیینه تمام نمای جوانان فردای ما هستند و اگر ادبیات خانواده تشویق و تکریم باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار