تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح مانع بروز تخلف می‌شود
ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح انجام شود تا از امکان هرگونه سوء استفاده و جعل سند جلوگیری شود
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر بیمه زائران اربعین حسینی گفت: ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح انجام شود تا از امکان هرگونه سوء استفاده و جعل سند جلوگیری شود.

ناصر حویزاوی در ستاد اربعین استان که در سالن جلسات معاونت امنیتی انتظامی استانداری برگزار شد، تصریح کرد: روزانه تعداد زیادی از زائران در مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل ویزای جعلی توسط نیروهای مرزبانی متوقف و از ورود آنها به عراق جلوگیری می شود.

وی خواستار ثبت نام متقاضیان سفر اربعین از طریق سامانه 'سماح' شد و اظهار کرد: این سامانه با رعایت مصالح ملی برای متقاضیان سفر روادید صادر می کند.

حویزاوی اضافه کرد: ثبت نام از طریق این سامانه مرزهای خروجی را مشخص می کند که در صورت بروز اتفاق و یا حادثه احتمالی می توان از خدمات بیمه ای بهره برد.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت پاسخگوی تمام کسانی است که از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: ثبت نام از طریق سامانه سماح مانع بروز تخلف و تقلب در صدور روادید شده و زائران هیچ نگرانی از بابت جعل سند نخواهند داشت.

حویزاوی با بیان اینکه امکان تردد زائران بدون روادید و گذرنامه وجود ندارد، گفت: هزینه صدور روادید 40 دلار، بیمه 250 هزار ریال و خدمات کارگزاری 100 هزار ریال تعیین شده است.

وی اظهار کرد: تا کنون 400 هزار نفر در کشور و 40 هزار نفر در خوزستان از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گفته وی در سال های گذشته 33 درصد زائران اربعین حسینی کشور از خوزستان بودند.

این مقام مسئول با تاکید بر اخذ روادید توسط زائران گفت: در 14 نقطه کشور و دفاتر پستی و پیشخوان برای صدور روادید اقدام کرده ایم تا از حضور افراد بدون روادید در مرزها جلوگیری شود.

وی افزود: 260 دفتر پستی برای صدور روادید همکاری کرده اند که متقاضیان می توانند از روز سه شنبه برای دریافت روادید خود مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

12 مرکز برای صدور روادید به همراه سفارت عراق در تهران و سرکنسولگری های این کشور در مشهد، کرمانشاه و اهواز روادید را صادر می کنند.

حضور بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال پیش بینی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار