تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان خبر داد:
آغاز سومین المپیاد ورزشی در سه هزار مدرسه خوزستان
سومین المپیاد درون‌مدرسه‌ای به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در سه هزار مدرسه خوزستان آغاز شد
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: سومین المپیاد درون‌مدرسه‌ای به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در سه هزار مدرسه خوزستان آغاز شد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به شرکت حدود 350 هزار دانش‌آموز خوزستانی در سومین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای اظهار کرد: این طرح در راستای عملیاتی کردن منویات مقام رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» و تحقق اهداف تربیت‌بدنی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، ترویج سیاست مدرسه‌محوری و توسعه فرهنگ مشارکت در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای بازی‌ها و مسابقات ورزشی در یک دوره زمانی مشخص و متناسب با علایق دانش‌آموزان، امکانات مدرسه، ویژگی‌های اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی، همچنین ارتقاء سطح سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از اهداف کلی این طرح است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان در عین حال افزایش کار تیمی، اعتماد جمعی، ترویج اصول جوانمردانه، افزایش جمعیت تحت پوشش فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ترویج فعالیت‌های ورزشی در مدارس را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

تقی‌زاده استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون‌مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای را برای پیشبرد اهداف این طرح لازم و ضروری برشمرد و گفت: همکاران فرهنگی و دبیران تربیت‌بدنی نیز در اجرای این طرح با دانش‌آموزان مشارکت و همکاری دارند و این امر روح نشاط، شادابی و پویایی در مدارس را تقویت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بازی‌های دبستانی و رشته‌های درسی تربیت‌بدنی، بازی‌های پرورشی، بومی و محلی و رشته‌های ورزشی آموزشگاهی ازجمله برنامه‌های ورزشی هستند که در این طرح اجرا می‌شوند و دانش‌آموزان  تمامی دوره‌های تحصیلی می‌توانند در المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای حضوری فعال داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار