تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی فرماندار دزفول؛
پروژه های سرمایه گذاری در دزفول تشریح شد
فرماندار دزفول، پروژه های سرمایه گذاری در این شهرستان را تشریح کرد.

حبیب الله آصفی ظهر امروز سه شنبه در جلسه تشریح اقدامات سرمایه گذاری شهرستان دزفول که با حضور معاونت اقتصادی استاندار خوزستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، به تشریح پروژه های سرمایه گذاری این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: مقرر شده بود تا پالایشگاه نفت دزفول در آذرماه سال گذشته کلنگ زنی شود اما کارشکنی های عده ای بازیگر سیاسی موجب تاخیر یک ساله این طرح عظیم شد اما خوشبختانه طی چهار ماه گذشته دستور صدور مجوز پالایشگاه از سوی وزیر نفت و با پیگیری استاندار خوزستان صادر شد، هر چند شیطنت ها همچنان ادامه دارد اما زور رانت خوارهای سیاسی دزفول در این پروژه کم شده است.

وی، میزان سرمایه گذاری پالایشگاه را ۲.۵ میلیارد یورو و ظرفیت تولید آن را ۱۵۰ هزار بشکه برشمرد و گفت: این پالایشگاه که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن به ترتیب یک هزار و پنج و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است پس از آبادان دومین پالایشگاه خوزستان خواهد بود، زمین و اقدامات اداری این پروژه نیز انجام شده که به محض صدور مجوز سریعا وارد عمل خواهیم شد تا ظرف ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.

احداث کارخانه لوله های فولادی

فرماندار دزفول، احداث کارخانه ۲۰۰ هزار تنی لوله فولادی درون چاهی با ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار و ۶۰۰ اشتغال مستقیم را دیگر طرح سرمایه گذاری شهرستان برشمرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح نیز سنگ اندازی های فراوانی ازسوی عده ای قلیل در شهرستان صورت گرفته اما توانستیم تاییدیه زیست محیطی این طرح را از استان اخذ کنیم.

آصفی، طرح توسعه کارخانه روغن ساعی با اشتغالزایی مستقیم ۶۰ نفر و غیرمستقیم ۱۸۰ نفر و ظرفیت تولید پنج هزار تن را سومین طرح سرمایه گذاری دزفول در دست اجرا عنوان کرد و افزود: کارخانه روغن ساعی دزفول با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در حال فعالیت است و تولید خودرا به حدود ۱۵ کشور نیز صادرات می کند که با اتمام طرح توسعه میزان تولید آن به ۱۵ هزار تن خواهد رسید.

وی در خصوص پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی نیز توضیح داد: ظرفیت تولید این نیروگاه ۹۱۰ مگاوات با ۵۸۰ میلیون یورو سرمایه گذاری و هزار و ۱۰۰ اشتغالزایی خواهد بود.

آصفی، هدف احداث این نیروگاه را رفع بخشی از کمبود برق کشور دانست و اضافه کرد: زمین این پروژه گرفته شده و اکنون تنها مشکل پیش روی آن عدم تائیدیه ارزیابی سازمان محیط زیست کشور است که برای ما بشدت عذاب آور شده است.

ایجاد مرز هوایی برای دزفول حیاتی است

فرماندار دزفول با بیان اینکه  پروژه کارخانه تولید و بسته بندی علوفه و خوراک دام با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن علوفه و ۲۰ هزار تن خوراک دام به صورت بسته بندی و صرف ۷۰ میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح است، عنوان کرد: هدف این کارخانه کاهش مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه و صادرات تولید به سایر استان های کشور است .

آصفی در ادامه، ایجاد مرز هوایی برای دزفول را حیاتی دانست و گفت: دزفول با تولید سالیانه ۶ میلیون تن محصول کشاورزی قطب تولید استان است بنابراین وجود پایانه صادراتی در این شهرستان ضروری است که ما ۲.۵ سال است در حال جنگیدن برای اخذ مجوزهای این پروژه هستیم ضمن اینکه اشتغالزایی بسیار زیادی نیز خواهد داشت.

وی بابیان اینکه زیرساخت های لازم برای احداث پایانه گل و گیاه در دزفول آماده است، افزود: طرح احداث این پایانه در راستای توسعه و تقویت صادرات گل و با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۷۰ میلیون گل شاخه بریده در دستور کار فرمانداری دزفول با همکاری بخش خصوصی است .

احداث کارخانه چغندرقند

آصفی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دامداری صنعتی دو هزار رأسی گوسفند با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: این طرح ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی به احداث کارخانه هفت هزار تنی چغندرقند با مشارکت بنیاد برکت و اعتبار ۶ هزار میلیارد ریالی ظرف ۳۶ ماه آینده در دزفول اشاره کرد و یادآور شد: پس از تعطیلی کارخانه قند دزفول کشاورزان شمال خوزستان زیان های مالی بسیار زیادی دیدند که قطعا با احداث این کارخانه یک آرامش نسبی در حوزه کشاورزی دزفول به وجود خواهد آمد.

آصفی با بیان اینکه طرح توسعه کارخانه قارچ دزفول با ظرفیت ۳۵۰ تن در حال اجراست، اضافه کرد: هشت درصد قارچ کشور در ااین کارخانه و در دزفول تولید می شود که در صورت ایجاد مرز هوایی این کارخانه می تواند صادرات بسیار زیادی نیز به کشورهای خارجی داشته باشد.

فرماندار دزفول همچنین به احداث مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تنی درهرهکتارو با اشتغالزایی ۲۴۰ نفر اشاره کرد و توضیح داد: این مجتمع بزرگترین طرح آبزی پروری شمال خوزستان و قطب تولید آبزیان در استان خواهد بود که درحال حاضر باوجود سرمایه گذار، با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می کند که قطعا با رفع آنها ظرف ۱۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

آصفی طرح توسعه سردخانه اکسین، کارخانه رب گوجه و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی کشتارگاه صنعتی با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه و ذبح شرعی ۴۰۰ تن در روز را دیگر طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان دزفول عنوان کرد.

وی در خصوص کارخانه تولید لوازم پزشکی باند و گاز استریل با ظرفیت تولید ۱۵۰۰  باند پانسمان و هزار و ۵۰۰ تن گاز استریل توضیح داد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت عراقی اولین کارخانه کشور خواهد بود.

آصفی، میزان اشتغال مستقیم این کارخانه را ۳۵۰ نفر برشمرد و ادامه داد: این پروژه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت احداث ۸۰ درصد تولیدات آن صادر و ۲۰ درصد آن مصرف داخلی خواهد بود.

پیشرفت ۶۰ درصدی بیمارستان تامین اجتماعی

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان مجهز و ۴۰۰ تخت خوابه دزفول با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و با اعتبار بالغ بر دو هزار میلیارد ریال، عنوان کرد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابه تامین اجتماعی دزفول نیز با صرف ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در پیشرفت ۶۰ درصدی به سر می برد که قطعا با احداث این دو بیمارستان بسیاری از مشکلات درمانی شمال خوزستان و حتی جنوب غرب کشور رفع خواهند شد.

فرماندار دزفول، ساخت چندین درمانگاه، خانه بهداشت روستایی و شهری، پایگاه اورژانس و احداث پروژه های تجاری و تفریحی برج طاووس با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی و هایپرمارکت شهرآفتاب با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۵۰۰ نفری را از دیگر طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری دزفول عنوان کرد.

آصفی یادآور شد: به طور کلی مجموع سرمایه گذاری های شهرستان دزفول بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است که این رقم در کشور و تاریخ این شهرستان بی نظیر است.

وی با اشاره به افزایش تعداد هایپرمارکت های از تبدیل شدن دزفول به قطب خرده فروشی خوزستان ظرف سه سال آینده خبرداد.

فرودگاه دزفول توسعه می یابد

وی همچنین به فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه فرودگاه دزفول گفت: با تلاش صورت گرفته و دستور مقام معظم رهبری، بعد از ۱۳ سال هشت هکتار برای ترمینال فرودگاه دزفول اختصاص یافت که امیدواریم با توسعه ترمینال و تعیین مرز هوایی شاهد افزایش صادرات منطقه شمال خوزستان باشیم.

فرماندار دزفول اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از دو هزار نفر از طریق فرودگاه دزفول جابه جا می شوند و پرواز مشهد نیز راه اندازی شده که طبق برنامه های صورت گرفته تا پایان آبان ماه جاری نیز پرواز کیش از طریق فرودگاه دزفول برقرار خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار