تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع تصرف از 24 هکتار از محوطه پارک ملی کرخه در شوش
24 هکتار از محوطه پارک ملی کرخه که مورد تخریب قرار گرفته بود پاکسازی شده و از متصرفان باز پس گرفته شد
رئیس پارک ملی کرخه شهرستان شوش گفت:24 هکتار از محوطه پارک ملی کرخه که مورد تخریب قرار گرفته بود پاکسازی شده و از متصرفان باز پس گرفته شد.

محمد الوندی روز چهارشنبه افزود:در این رابطه 9 نفر دستگیر شده و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

وی همچنین از دستگیری 90 شکارچی و صیاد متخلف در این پارک طی امسال خبر داد و گفت:از این شکارچیان متخلف 25 قبضه اسلحه بادی و شکاری ، 10 رشته تور ، هشت قایق و تعدادی وسایل صید ماهی کشف و ضبط گردید.

الوندی صید 900 قطعه ماهی را از جمله تخلف های این صیادان برشمرد و گفت:35 صیاد با تشکیل 20 پرونده به مقام قضایی معرفی شدند که از افراد 121 قطعه پرنده کبوتر، 10 قطعه پرنده حمایت شده دراج ، یک پرنده چنگر و سه قطعه پرنده تیهو کشف شد.

وی ضرر و زیان وصول شده از متخلفان را 260میلیون ریال عنوان کرد و تصریح نمود: این افراد به طور غیرقانونی اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند که از سوی محیط بانان منطقه دستگیر شدند.

وی تاکید کرد:بی اطلاعی از قوانین ممنوعیت شکار و صید مانع برخورد با متخلفان و صیادان نخواهد شد و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

رئیس اداره محیط زیست پارک ملی کرخه شوش خاطر نشان کرد: با متخلفان صید و شکار به شدت برخورد می شود و پرونده این متخلفان نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی شوش و شاوور ارسال خواهد شد.

وی گفت:شکار غیرمجاز عامل ضربه پذیری محیط زیست بوده و توسعه سکونت گاه ها، بیماری های حیات وحش، حوادث و خشکسالی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر محیط زیست است.

محدوده پارک ملی کرخه در شهرستان شوش درشمال خوزستان حدود 14هزار هکتار است که 160 گونه پرنده وپستاندار از جمله گوزن زرد ایرانی در این پارک ملی زندگی می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار