تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 34 درصدی واردات خودرو به بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 18 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر خبر داد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 18 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر خبر داد.

عادل دریس با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 37 هزار و 362 TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی این مدت حجم و تخلیه بارگیری کالا در بندر خرمشهر به 527 هزار و 380 تن رسیده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر تصریح کرد: طی هفت ماهه سال جاری 197 هزار و 441 تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.

دریس به واردات بیش از 6 هزار و 458 دستگاه خودرو طی هفت ماهه سال جاری به بندر خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 34 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که بیش از 28 هزار و 246 مسافر طی این مدت از طریق پایانه دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر تردد داشته‌اند، گفت: این مسافران از این بندر به بنادر کویت و بصره سفر کرده‌اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی با استقبال بیشتری از هموطنان برای سفر به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات از مسیر دریایی بندر خرمشهر مواجه شویم.

دریس خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی تردد بیش از 35 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری یک هزار و 995 فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار