تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پدافند غیرعامل کشور:
فرهنگ پدافند غیرعامل باید در جامعه نهادینه شود
با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل و پیشگیری از تهدیدهای احتمالی باید فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه نهادینه شده و تمامی دستگاه ها برنامه های خود را با توجه به این حوزه پیش ببرند
معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل و پیشگیری از تهدیدهای احتمالی باید فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه نهادینه شده و تمامی دستگاه ها برنامه های خود را با توجه به این حوزه پیش ببرند.

مسعود عبداله زاده روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل که در محل فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد اظهار کرد: مساله پدافند یکی از مسایلی است که سال ها است توجه به اهمیت آن در کشور به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون امنیت، آرامش و عزت کشور ما در هیچ جای جهان وجود ندارد و باید قدر این نعمت را دانسته و با پدافند غیرعامل از سرمایه های خود مراقبت کنیم.

عبداله زاده بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر چه امنیت در کشور برقرار بود اما با این وجود کشورهای غربی برای آسیب رساندن به ایران اسلامی تلاش فراوانی داشتند که بسیاری از تهدیدها با رهبری امام خمینی(ره) خنثی شده و تاکنون نیز رهبر معظم انقلاب همواره با رهبری داهیانه خود این کشور اسلامی را از هرگونه تهدید مصون نگه داشته است.

معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل گفت: هیچ نعمتی بالاتر از یک زندگی با عزت نیست اما حفظ و نگهداری این نعمت و سرمایه ها سختی خاص خود را داشته که در حوزه پدافند غیر عامل باید تمامی شرایط موجود را برای برقراری این امنیت فراهم کرد.

وی ادامه داد: مسئولان کشوری باید در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش مضاعفی داشته باشند چرا که رضایتمندی مردم یکی از اولویت ها در نظام اسلامی است.

عبداله زاده گفت: حفظ سرمایه های این کشور به حوزه پدافند غیرعامل برمی گردد و نیاز است که در قالب طرح جامع استان، در شهرستان ها نیز به این امر مهم به صورت جدی پرداخته شود.

معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: هم اکنون باتوجه به بی ثباتی منطقه، حفظ دیانت و روحیه انقلابی گری مردم بر عهده ما بوده و نباید فرصتی را برای دشمن فراهم کنیم تا به فرهنگ جامعه آسیب وارد شود.

وی اظهار کرد: در ایام اربعین جمعیت بی شماری راهی کربلا می شوند که حفظ سلامت این افراد نیز یکی از برنامه های پدافند غیرعامل به شمار می رود و باید به صورت جدی به آن توجه شود.

عبداله زاده افزود: با توسعه مراکز بهداشتی و درمانی می توانیم زائران را از مبتلا شدن به هرنوع بیماری در امان بداریم چرا که با توجه به ازدحام جمعیت خطر شیوع هر بیماری ممکن است.

وی بیان کرد: اگرچه خوزستان در برخی از اقدامات در راستای خدمت رسانی به مردم همچنان محروم است اما بسیاری از مشکلات نیز نظیر کیفیت آب مناطق روستایی و شهری بهتر از سال های گذشته است و امید است رفته رفته به شرایط مطلوب برسد.

وی گفت: رسیدن به شرایط مطلوب نیز مستلزم روحیه مطالبه گری مردم و مسئولان این استان است چرا که در صورت نبود این روحیه، اعتبارات در استان هایی که این توانمندی را دارند هزینه می شود.

عبداله زاده ادامه داد: کشور ما در سال های اخیر همواره در حوزه های فرهنگی و اقتصادی مورد تهدید بوده و نیاز است که در تمامی اقداماتی که صورت می دهیم بحث پدافند غیرعامل را در نظر بگیریم .

معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل گفت: اگرچه کشور ما از نظر امنیت و توانمند نظامی در بهترین شرایط قرار دارد و در حال مبارزه با جنگ نرم غربی ها است اما سایه جنگ سخت هنوز از کشور ما دور نشده و پدافند غیرعامل می تواند تاثیر زیادی در مقابله با دشمن احتمالی داشته باشد.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان واقع است. پایانه مرزی چذابه که از محل های تردد کالا و زائران به عراق از جمله شرکت در آیین اربعین حسینی است در این شهرستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار