تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس:
وزیر راه به بی‌توجهی خود به حوزه انتخابیه‌ام پایان دهد
در اعتراض به عملکرد دو دهه اخیر وزارت راه و شهرسازی و بی‌توجهی به توسعه و بهبود جاده‌های بین شهری حوزه انتخابیه‌ام، وزیر راه و شهرسازی را در سفر به خوزستان و بندر ماهشهر همراهی نخواهم کرد
نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه به بی‌توجهی خود به حوزه انتخابیه‌ام پایان دهد، گفت: در اعتراض به عملکرد این وزارتخانه، وزیر را در سفر به خوزستان و بندرماهشهر همراهی نمی‌کنم.

علی گلمرادی امروز در ارتباط با سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان اظهار کرد: در اعتراض به عملکرد دو دهه اخیر وزارت راه و شهرسازی و بی‌توجهی به توسعه و بهبود جاده‌های بین شهری حوزه انتخابیه‌ام، وزیر راه و شهرسازی را در سفر به خوزستان و بندر ماهشهر همراهی نخواهم کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری گسترده‌ای در این حوزه انتخابیه وجود دارد که بهره‌گیری مطلوب از آنها نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها در بخش جاده‌ها و راه‌آهن است، متأسفانه سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات انجام شده تاکنون غیر قابل قبول است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی به علت کمبود راه‌های مواصلاتی و استاندارد نبودن جاده‌ها هدر و جان تعداد زیادی از شهروندان این حوزه انتخابیه نیز به علت تصادفات ناگوار ناشی از عدم استاندارد بودن این جاده‌ها از دست می‌رود.

گلمرادی با بیان اینکه به طور مرتب شاهد تصادفات رانندگی ناگوار در جاده‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه بوده و این مسأله موجب نارضایتی شدید مردم شده است، متذکر شد: تا زمانی که سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در جهت توجه به منطقه تغییر نکند، انتظار همکاری و همراهی با این وزراتخانه معقول و قابل تصور نخواهد بود.

وی تبیین کرد: امروز اگر به شکل علمی و اصولی میزان بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در منطقه را ارزیابی کنیم حتماً به رقم غیر قابل قبولی خواهیم رسید، بنابراین اینگونه عملکردها با اقتصاد مقاومتی کاملاً در تضاد است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه تجدید رویه‌ای از سوی مسؤولان ذی‌ربط در جهت بهره‌گیری از این ظرفیت‌های فوق‌العاده در منطقه صورت بگیرد حتماً به تبع آن مشکل اشتغال و معیشت منطقه حل خواهد شد و در حقیقت مقوله اقتصاد مقاومتی را می‌توان به شکل اصولی و منطقی نهادینه و اجرا کرد.

گلمرادی اظهار کرد: اگر هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی در جهت توسعه متوازن کشور باشد قطعاً باید رفتارهای سیاسی را به حداقل رسانده و با اقدامات اجرایی و عملی به شکار ظرفیت‌ها به نفع توسعه منطقه برویم.

وی در ادامه به عمده‌ترین مشکلات و مطالبات منطقه در بخش راه‌ و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: تکمیل جاده امیدیه به جایزان به طول قریب به 15 کیلومتر در حدود 9 سال است به درازا انجامیده و وزارت راه و شهرسازی باید تسریع در تکمیل این پروژه را مورد توجه ویژه خود قرار دهد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکمیل جاده هندیجان به بندر ماهشهر که قریب به یک دهه است در دستور کار وزارتخانه راه و شهرسازی قرار دارد اما به دلیل عدم تکمیل به کشتارگاه تبدیل شده است.

گلمرادی ادامه داد: استانداردسازی جاده امیدیه به بندر ماهشهر که متأسفانه به علت عدم رعایت اصول فنی عبور و مرور را با مخاطرات فراوانی مواجه ساخته و علاوه بر آن روشنایی این مسیر نیز باید تأمین شود. همچنین روشنایی آزادراه اهواز به بندر امام که همواره در آن شاهد بروز حوادث جانی و مالی هستیم نیز باید احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث خط راه‌آهن بندر امام به آبادان و خرمشهر به عنوان یک ظرفیت پیش‌برنده اقتصادی در منطقه، همچنین توجه به توسعه و ارتقای سطح فعالیت‌های دریایی و بندری با توجه به وجود بزرگ‌ترین پایانه حمل و نقل دریایی کشور در این منطقه باید مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: انتقال پایانه حمل و نقل به محدوده آزادراه خلیج فارس به منظور جلوگیری از ترافیک حادثه‌ساز در ورودی شهر بندر امام نیز باید در دستور کار این وزراتخانه قرار گرفته و نسبت به احداث پل روگذر در محل تقاطع راه‌آهن و مسیر ورودی این شهر در محدوده پلیس راه نیز اقدام شود.

گلمرادی در ادامه خواستار تسریع در احداث جاده کمربندی امیدیه به جاده آبادان شد و افزود: باید جاده کمربندی اتوبان تأسیسات بندری به جاده آبادان نیز در دستور کار قرار گرفته و همچنین جاده بین شهری بندر ماهشهر به بندر امام نیز توسعه پیدا کرده و استانداردسازی شود.

وی در پایان اضافه کرد: این موارد امروز به عنوان خواسته به حق از سوی اینجانب و به نیابت از مردم منطقه باید مورد توجه وزیر راه و شهرسازی قرار بگیرد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
1
امیدواریم نمایندگان خوزستان از تمام ظرفیت های موجود برای رفع محرومیت استان تلاش کنند چرا که ما مردم خوزستان امیدمان از بسیاری جاها قطع شده است.
:
:
:
آخرین اخبار